Hendikep Mercedesu v boji proti Red Bullu a McLarenu? Podľa Čandhoka základné nastavenia
Mercedesu sa ani v tretej sezóne modernej éry s prísavným efektom nedarí dostať do bojov o víťazstvá, práve naopak. Piloti strieborných šípov ešte po pretekoch nestáli ani na pódiu. V tíme sa intenzívne experimentuje, čo je podľa bývalých pretekárov Damona Hilla a Karuna Čandhoka známka toho, že v Brackley ešte nenašli konkurencieschopné základné nastavenia.
Jeden čiastkový úspech sa Mercedesu predsa len podaril, keď Lewis Hamilton v čínskom šprinte obsadil druhé miesto. V Mercedese však ani po takýchto výsledkoch neprestávajú vŕtať vo svojom aute, čoho následkom sú kolísavé výkony. Prevádzkové okno monopostu je úzke a Mercedes ho nevie trafiť ani z polovičnej vzdialenosti.
Podľa Karuna Čandhoka na Hamiltonovej reakcii z čínskej kvalifikácie, že “stáva sa”, vidieť, aké má pocity zo súčasnej formy jeho tímu. “Dostal sa do situácie, keď mu to príde také zlé, že to až začína byť smiešne. Každý sme také dni a situácie zažili.”
V kvalifikácii si však Hamilton za všetko mohol sám. “Ako som však už povedal, keby v skutočnosti v štrnástej zákrute neprebrzdil, v danej časti kvalifikácie by bol rýchlejší než George. Postúpil by z Q1, nuž a ktovie, ako by potom dopadol zvyšok kvalifikácie. Možno sa vybrali rôznymi smermi s nastaveniami, no tie ho nepripravili o postup z Q1. Bola to chyba v štrnástej zákrute.”
To však nič nemení na veci, že Mercedes nemal v kvalifikácii dostatočnú rýchlosť. George Russell obsadil len ôsme miesto, a to vraj neexperimentoval do takej miery ako jeho tímový kolega.
Topiaci sa aj slamky chytá, okomentoval experimentovanie Mercedesu Damon Hill. “Teraz bojujú o omrvinky. Nie sú v bitke o titul. Dobre, v konštruktéroch chcú získať čo najlepší výsledok, ale nie sú tam, kde by chceli a kde očakávali, nuž skúšajú všetko. Neviem, aké má Lewis nastavenia, no Nico Rosberg naznačoval, že jeho nastavenia sa v skutočnosti natoľko nelíšia od Georgeových. Drobné odlišnosti však v tomto športe spôsobujú veľké rozdiely,” upozornil majster sveta z roku 1996.
Ide však o to, ako sa k tým rôznym nastaveniam dopracujú. Ak aj drobné odlišnosti od dobrého “základného nastavenia” môžu spôsobiť veľké rozdiely, čo urobia drobné odchýlky od základu, ktorý je nanič?
“Jazdci majú neustále rôzne nastavenia. Myslím si, že tvoja poznámka je platná. To len Mercedes ešte celkom nenašiel jasný smer. Ak máte dobré základy, prídete na okruh so základným nastavením, ktoré bude fungovať v podstate na väčšine okruhov,” vysvetľoval Karun Čandhok. “Potom sa pustíte do drobného dolaďovania, ktoré bude súvisieť s okruhom. Ten pevný základ je však v tom.”
Hlavný hendikep Mercedesu s tým priamo súvisí. “Stavím sa, že Red Bull ten základ má a myslím si, že McLaren ho už má tiež. Mercedes ho ešte stále nenašiel, čo je dôvod, prečo počúvame o týchto experimentoch.”