logo F1online.skF1online.sk

Hill: Poraziť Maxa bude ťažké, je pripravený bojovať o každý centimeter

Max Verstappen, Lando Norris a Oscar Piastri
© X/F1
Milan Kubala
Milan Kubala13. 8. 2024

Red Bull v tomto roku stratil svoj obrovský náskok. Max Verstappen sa však zatiaľ nemusí ničoho báť vzhľadom na to, že má v šampionáte pohodlnú rezervu a jeho súperi si berú body navzájom. Damon Hill nepredpokladá, že by sa niekomu podarilo ho predbehnúť, ale upozorňuje, že po letnej prestávky sa z predátora stane korisť.

Max Verstappen odchádzal na letnú prestávku s náskokom 78 bodov, čo je rozdiel troch víťazstiev s najrýchlejšími kolami. Jeho najbližším prenasledovateľom je Lando Norris, ktorý však ešte nie je celkom pripravený na takýto súboj; dopúšťa sa priveľkého množstva chýb.

“Môj vnútorný pocit mi hovorí, že zastaviť Maxa Verstappena v Red Bulle bude tvrdý oriešok. Viem, že všetci sa doťahujú, ale on ukazuje, že na trati je pripravený bojovať o každý centimeter, aby si tie víťazstvá udržal,” zamyslel sa nad vyhliadkami Verstappenových súperov Damon Hill v podcaste F1 Nation. “A je schopný zbierať aj prekvapujúce výsledky.”

“Smerom k tímu bol dosť kritický. Chce vidieť viac činov, pretože musí pracovať oveľa tvrdšie, než na čo bol zvyknutý v posledných rokoch. O tento šampionát bude musieť ozaj zabojovať. Som si istý, že vďaka vývoju monopostu nájdu nejakú rýchlosť k dobru, ale aj tak bude prenasledovaný až do konca,” upozorňuje majster sveta z roku 1996.

Súčasná Formula 1 je najvyrovnanejšia v histórii. Aj posledné tímy v kvalifikácii neraz stratia len sekundu. Je teda prirodzené, že sa aj rozdiely na čele postupne zmenšujú. Red Bull však zrejme naráža na akýsi pomyselný strop výkonnosti súčasných áut.

“Myslím si, že je pomerne viditeľná táto trajektória, na ktorej Red Bull a Verstappen vykazuje stagnáciu. Je to dosť výrazné,” hodnotí výkonnosť červených býkov a ich vývoj Hill. “Neviem, či je to spôsobené rozpočtovým stropom, alebo inými obmedzeniami, ktorým čelia najčastejší víťazi z posledných sezón, ale čiastočne to musí byť tým.”

Mať k dispozícii viac hodín vo veternom tuneli automaticky neznamená, že sa dotiahnete na čelo, pripomína. “Nestačí povedať, že nechajme všetkých dotiahnuť sa. Ak nevedia, čo robia, tak sa nedotiahnu. Tieto pozície si odpracovali a zaslúžili si právo útočiť na víťazstvá.”

“Menovite McLaren, a potom aj návrat Mercedesu je pomerne výrazný od chvíle, keď James Allison vyhlásil: ‘Ako sme len mohli byť takí hlúpi?’ Teraz prišli na tie drobné zmeny, alebo čo vlastne spravili so svojím autom, aby fungovalo. Jediný tím, ktorý sa ocitol v jednom víre a točí sa do kruhu bez toho, aby sa posúval vpred, je Ferrari,” poznamenal.

Súvisiace články

Diskusia