Hill poukazuje na znepokojivú Leclercovu štatistiku – najviac pole positions bez zisku titulu
Charles Leclerc je čo do zisku pole positions štvrtým najúspešnejším pretekárom na štartovom rošte. Na rozdiel od takého Lewisa Hamiltona, Maxa Verstappena a Fernanda Alonsa má však na konte iba minimum víťazstiev a presne nula prvenstiev v šampionáte, čo podľa Damona Hilla svedčí o dvoch veciach: Monačan je síce skvelým kvalifikantom, ktorý dokáže z „priemerného“ monopostu vyžmýkať zakaždým maximum, no pre neschopnosť Ferrari, ktorého pretekové tempo je oproti kvalifikačnému dlhodobo mizerné, dokáže na sobotu nadviazať len zriedka.
Leclerc skončil v USA po štarte z pole position až šiesty, a to najmä zásluhou Ferrari, ktoré mu alternatívnou jednozastávkovou stratégiou hodilo takpovediac polená pod nohy. Aby toho nebolo málo, po diskvalifikácii za nadmerné zbrúsenie dosky v podlahe prišiel aj o tých mimoriadne vydretých osem bodov.
Damon Hill navyše upozorňuje na to, že problémy vo Ferrari nie sú jednorazové, veď Leclerc dokázal z 21 pole positions pretaviť na víťazstvo iba štyri. V čom treba hľadať príčinu? No predsa v nedostatočnom pretekovom tempe tímu z Maranella, ktorého monoposty požierajú jedny pneumatiky za druhými.
„Leclerc má na konte viac pole positions, ako mal ktorýkoľvek iný pretekár, ktorý nebol majstrom sveta,“ vyjadril sa pre podcast F1 Nation majster sveta z roku 1996. „V tomto ukazovateli sa vyrovnal majstrom sveta, ale na rozdiel od nich titul (ešte) nezískal.“
„Je veľmi rýchly na jedno kolo – pokiaľ sa mu podarí pokus – ale nikdy to nedotiahne do konca (nevyhrá nedeľňajšie preteky, pozn. red.),“ poznamenal Hill, ktorý však následne okamžite dodal, že za to nenesie zodpovednosť samotný jazdec, ale pretekové tempo Ferrari, ktoré sa tomu kvalifikačnému obvykle nikdy nevyrovná.
„Vôbec mu to nedávam za vinu,“ povedal. „Dôvod, prečo získal pole position, je ten, že z auta dokáže vyťažiť maximum,“ vysvetlil.
„Nie je však taký rýchly počas celých pretekov, a to pre zlý manažment pneumatík (s ktorým Ferrari už roky rokúce zápasí). V tom tkvie problém. Vo Ferrari by nezískali žiadne pole positions, nebyť Charlesa, ktorý auto zakaždým vyžmýkal do poslednej kvapky,“ uzavrel Hill.