Leclerc: Musíme sa naučiť vyžmýkať z gúm maximum
Pneumatiky, pneumatiky a ešte raz pneumatiky. A taktiež stratégia. Dve veci, na ktoré Ferrari dlhodobo dopláca. Inak tomu nebolo ani na Veľkej cene Španielska. Charles Leclerc preto vyzýva svoj tím – raz a znova – na zlepšenie, a to predovšetkým pri práci s “gumami”, z ktorých by chcel, podľa vlastných slov, vedieť vyžmýkať maximum.
Leclerc štartoval v Barcelone z boxovej uličky po tom, čo v kvalifikácii obsadil až predposlednú devätnástu priečku. Napriek tomu, že v pretekoch si polepšil a vyšvihol sa na jedenáste miesto, určite pomýšľal na viac.
Jeho monopost SF-23 sa naprieč stintami správal nepredvídateľne, a to aj pri jazde na rovnakej zmesi pneumatík.
Rovnako ako Leclerc, sa s pneumatikami trápil aj jeho tímový kolega Carlos Sainz. Ten po štarte z druhého miesta preťal šachovnicovú vlajku až na piatom.
„V prvom stinte sme očakávali, že nám budú pneumatiky [hardy] sedieť, no opak bol pravdou, prvý stint bol ťažký a pneumatiky nám z nejakého dôvodu nefungovali,“ vyslovil sa Charles Leclerc. „Nemali sme žiadnu priľnavosť, a to najmä na predných pneumatikách. V pretekoch to bolo úplne iné ako v kvalifikácii, očakávali sme, že k niečomu takému môže dôjsť.“
„Keď sme následne hardy nasadili po druhýkrát, z nejakého dôvodu fungovali, pričom som k nim nepristupoval inak, ako predtým. Pneumatiky sa nám zväčša do optimálneho okna dostať nepodarí. Keď sa tak stane, spravidla nás to prekvapí. Máme tak na čom pracovať.“
„Domnievam sa, že to, na čo sa skutočne musíme sústrediť, je dostať pneumatiky častejšie do ich optimálneho okna a celkovo ich lepšie spravovať. Dva alebo tri stupne sa vedia postarať o veľký rozdiel. Počas tohto víkendu sme sa trápili. Pneumatiky sme buď nedokázali primäť, aby nám fungovali, alebo naopak fungovali skvelo a s autom som bol spokojný.“
Leclerc trvá na tom, že pri prvom a druhom stinte na hardoch pristupoval k pneumatikám rovnako.
„V oboch prípadoch sme k pneumatikám pristupovali rovnako,“ poznamenal. „S tímom sa pozriem na to, čo sme na týchto dvoch zmesiach robili inak a pokúsime sa tomu porozumieť. Je to však veľmi zložité.“
„Nie je to tak, že by bolo auto nedotáčavé. Na jedných pneumatikách zápasím s nedotáčavosťou a potom na tých istých zmesiach s pretáčavosťou.“
„Ako pilot však stále robíte to isté. Je to len o detailoch, ale je veľmi ťažké pracovať na odstránení nezrovnalostí, keď robíte to isté na oboch sadách,“ zakončil Leclerc.