Do Imoly privezie vylepšenia aj Alfa Romeo: Zrýchlime o pár desatín, sľubuje Čou
Pri pohľade na výkonnosť tímu Alfa Romeo v Baku a v Miami sa nejeden nevedel ubrániť dojmu, že švajčiarsky celok sa v pomyselnom výkonnostnom rebríčku F1 prepadol až na samotné dno. Valtteri Bottas predviedol v kvalifikácii na Floride veľmi dobrý výkon, ale v pretekoch sa len prepadal. Nakoniec skončil len pár desatín pred pilotom Williamsu Alexom Albonom a vyše sedem sekúnd stratil na jedenásteho Júkiho Cunodu na AlphaTauri. Je zrejmé, že Alfa Romeo potrebuje zrýchliť.
Ktorý z desiatky monopostov je v súčasnosti najpomalší? V strede poľa je situácia taká vyrovnaná, že víkend čo víkend rozhodujú skôr charakter okruhu a maličkosti, nie reálna výkonnosť. V Miami bol najvážnejším kandidátom na tento nelichotivý post tím McLaren, ale ten zas patril v Baku v strede poľa k najrýchlejším.
Naopak, počas víkendu v Baku sa trápila Alfa Romeo. Valtteri Bottas a Kuan-jü Čou zapísali v oboch kvalifikáciách a oboch pretekoch veľmi nelichotivé výsledky a tento trend potvrdili aj v Miami, kde síce fínsky pretekár podal v sobotu veľmi kvalitný výkon a postúpil do Q3, ale v pretekoch už len strácal.
„Konečne prichádzajú vylepšenia,“ povzdychol si Kuan-jü Čou. „Nový balík by mal priniesť solídne zlepšenie, myslím si, že by nás mohol posunúť o pár desatín. Ako tím to skutočne potrebujeme a zvlášť v pretekovom tempe sa veľmi trápime.“
Presadiť sa v strede poľa nie je v súčasnej Formule 1 jednoduché. Ak chcete bojovať o bodovanú desiatku – vzhľadom na formu kvarteta najlepších tímov súperia celky zo „zvyšku sveta“ v podstate len o deviate a desiate miesto –, potrebujete v prvom rade zvládnuť exekúciu podujatia. Môžete mať v daný víkend rýchle auto a môže vám sadnúť aj charakter okruhu, ale keď nezvládnete prevádzkovú stránku, skončíte hlboko v poli porazených.
„Trochu záleží aj od charakteru okruhu,“ hovorí šéf traťových inžinierov Alfy Romeo Xevi Pujolar. „Všetko je nesmierne vyrovnané, takže sa niektoré tímy trápia jeden víkend, ale na druhý sú späť v hre.“
„Pokiaľ ide o našu výkonnosť, nie sme na tom tak, ako by sme chceli byť. Tlačíme na to vo všetkých oblastiach, pretože jednoduchý presun na ďalšie podujatie môže znamenať prepad,“ povedal Pujolar.
Monopost C43 podľa jeho slov nemá žiadnu zvláštnu slabinu, ale zároveň v ničom nevyniká. „V Melbourne a v Baku sme sa trápili na rovinkách aj v zákrutách; trápime sa všade. Preto tlačíme na pílu vo všetkých oblastiach, vrátane prevádzkových operácií. V súčasnosti je to veľmi vyrovnané,“ zopakoval šéf traťových inžinierov Alfy Romeo.
„Dúfam, že v Imole nám pomôže pripravovaný balík vylepšení, ale tam prídu s vylepšeniami všetci. Záleží na tom, čo prinesú ostatní. Ak sa ostatní neposunú nijak výrazne, tak nám to pomôže, pretože pre nás predstavuje tento upgrade významný krok, ale uvidíme,“ povedal Pujolar.