logo F1online.skF1online.sk

Jazdcom sa nepáči „bláznivé“ rozhodovanie FIA a chcú o tom hovoriť

Max Verstappen, po štarte VC Austrálie 2023
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík27. 4. 2023

Trvá to roky, ale keďže nedošlo k žiadnemu zlepšeniu, táto téma nás neopúšťa. Veľká cena Austrálie opäť potvrdila, že rozhodovanie FIA je naďalej veľmi nekonzistentné a nepredvídateľné. Či už sa to týkalo červených vlajok alebo udeľovania trestov, nezdá sa, že federácia rozhoduje konzistentne. Jazdci na vzniknutú situáciu reagujú a podľa predsedu ich asociácie, Georgea Russella, budú záležitosť riešiť.

Asociácia jazdcov veľkých cien je znepokojená veľmi nekonzistentným rozhodovaním FIA a Veľká cena Austrália bola dokonalou metaforou pretrvávajúcich problémov. Carlos Sainz bol za svoju kolíziu s Fernandom Alonsom vyšetrovaný a potrestaný, Pierre Gasly za kolíziu s Estebanom Oconom vyšetrovaný a nepotrestaný, Logan Sargeant za kolíziu s Nyckom de Vriesom nevyšetrovaný a nepotrestaný.

Keby ste niekomu chceli vysvetliť, prečo a ako k týmto rozhodnutiam došlo, tak by ste sa poriadne zapotili. Ďalší „postup práce“ je známy a jasný, zainteresované strany prednesú svoje námietky a vyjadria vôľu rokovať, pričom je prudko otázne, či to tentokrát povedie k nejakému hmatateľnému výsledku.

„Určite nás čaká množstvo rozhovorov s FIA a pokúsime sa pochopiť ich pohľad na vec,“ povedal predseda jazdeckej asociácie George Russell. „Pre nás všetkých sú to v tomto smere náročné časy, o tom niet pochýb; a pre FIA to zaiste platí rovnako.“

„Nie sú však hlúpi a snažia sa odviesť tú najlepšiu možnú prácu, ale potrebujeme si ujasniť veci a pochopiť ich prístup. Naozaj nechceme, aby boli osudy víkendov diktované želaniami niekoho na riaditeľstve pretekov.“

„V poslednom čase sme boli svedkami niekoľkých bláznivých alebo nepredvídateľných rozhodnutí. Ak sú konzistentné, tak je to absolútne v poriadku, ale práve nekonzistentnosť to nám ostatným sťažuje,“ dodal Russell.

Ten zašiel vo svojej kritike ešte ďalej a naznačil, že FIA zanedbáva svoju povinnosť hovoriť s jazdcami. Komunikácia by sa vraj dala vylepšiť a ako príklad použil samovoľné skracovanie DRS zón.

„Myslím si, že predbiehanie je v tomto roku náročnejšie než vlani. Autá sa podľa mňa vývojom vzdialili cieľom, ktoré sa novými pravidlami sledovali, a predbiehanie je náročnejšie. Takisto došlo k skracovaniu DRS zón, s čím jazdci nemajú nič spoločné. Trochu ma sklamalo, že sme vôbec neboli v obraze, prečo sa tak vlastne stalo,“ hovorí Russell.

„Netuším, či FIA vôbec vie o našom stanovisku, ale zatiaľ určujú dĺžky DRS zón na základe historických skúseností.“

„Určite to FIA prednesieme. Na tejto trati skrátili DRS zónu o sto metrov, čo určite nezmení kolobeh sveta, ale stále to nie je krok správnym smerom. My len chceme byť v obraze a mať možnosť podeliť sa o názor alebo myšlienku, ktorými môžeme prispieť,“ dodal.

Súvisiace články

Diskusia