logo F1online.skF1online.sk

Za nami je ďalšie zasadnutie Komisie F1. Hovorilo sa o dvoch pit stopoch i lakovaniach

Pirelli, ilustračné
© LAT Images/Pirelli F1 Press Area
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 23:59

Komisia F1 má za sebou ďalšie z pravidelných stretnutí. Šéfovia tímov sa opäť stretli spolu so zástupcami FIA a F1 (a v tomto prípade aj Pirelli), aby diskutovali o možných zmenách predpisov. Toto zasadnutie neprinieslo žiadne ohromujúce novinky, hoci pár zaujímavostí sa v tlačovej správe FIA našlo.

Motoristická verejnosť bola zvedavá hlavne na otázku povinných dvoch zastávok v boxoch, ktorá bola jednou z tém zasadnutia. Keďže sa o tom vedelo, novinári sa na túto tému počas brazílskeho víkendu pýtali. Šéfovia tímov sa však k tejto myšlienke stavali skôr skepticky, čo sa prejavilo aj na výsledku debaty.

„Došlo k prediskutovaniu možnosti zavedenia povinných dvoch zastávok v boxoch počas veľkých cien spolu so zmenami špecifikácií zmesí pneumatík, hraníc ich životnosti a nasadením všetkých troch zmesí. Diskusia sa sústredila na analýzu spätnej väzby a simulácií od tímov a Pirelli. Na mieste neboli schválené žiadne zmeny, ale bolo dohodnuté, že diskusie na túto tému budú pokračovať v roku 2026,“ stojí v tlačovom stanovisku.

V budúcej sezóne tak povinné dve zastávky v boxoch neuvidíme.

Žiadny holý karbón? To sotva

Vzhľadom na pomerne nízko nastavenú minimálnu hmotnosť nových monopostov sa fanúšikovia obávali, že budúcoročné lakovania budú (opäť) prehliadkou holého karbónu. Aby sa tomu zabránilo, hovorilo sa o povinnosti nalakovať väčšiu časť auta. Toto prianie kompetentní splnili. Teda, len tak-tak.

„Predstavitelia Komisie F1 sa dohodli, že minimálne 55 percent povrchu monopostu pri pohľade zvrchu a zboku musí byť nalakované alebo pokryté nálepkami. Cieľom tohto opatrenia je zvýšiť vizuálne odlíšenie áut,“ stojí v stanovisku.

Okrem toho došlo k nešpecifikovaným zmenám v obmedzeniach pri testovaní aerodynamiky. Po novom bude tiež jazdcom umožnené, aby si mohli zmeniť číslo. Diskutovalo sa taktiež o možnosti urobiť z chladiaceho systému pre jazdcov povinnosť. Boli navrhnuté úpravy súčasného riešenia a chladiacich odevov spolu so zvýšením povoleného hmotnostného limitu pre používanie systému. Ďalšia spätná väzba od pilotov sa bude získavať v spolupráci s Asociáciou jazdcov veľkých cien (GPDA).

Súvisiace články

Diskusia