logo F1online.sk

The Race: Allison sa zameria na rok 2024. K akým zmenám pristúpi Mercedes ešte v tomto ročníku?

Lewis Hamilton
© LAT Images/Mercedes
Tomáš Masár
Tomáš Masár22. 4. 2023

James Allison sa vracia na svoju staronovú pozíciu, keď miesto hlavného technického riaditeľa prenechá Mikeovi Elliottovi a opätovne sa stane „klasickým“ technickým riaditeľom. Na vývoji monopostov „strieborných šípov“ sa tak bude podieľať v oveľa väčšej miere, než tomu bolo doteraz. Podľa The Race sa 55-ročný Brit upriami výlučne na budúci ročník, zatiaľ čo W14 ponechá „napospas osudu“.

Keďže je hlavný technický riaditeľ tomu „klasickému“ formálne nadriadený, zdá sa, že Allison si na prvý pohľad kariérne pohoršil. Nie je však tomu úplne tak. Zatiaľ čo hlavný technický riaditeľ má na starosti skôr strategické smerovanie tímu a je väčšmi manažérom ako inžinierom, ten „klasický“ sa omnoho intenzívnejšie zapája do vývoja monopostu.

Allison tak opätovne zaujme miesto, ktoré je pre neho ako stvorené a kde sa už v minulosti viackrát osvedčil. Zmenu uvíta aj Mike Elliott, ktorý sa stal klasickým technickým riaditeľom bezprostredne pred zavedením nových pravidiel, a teda zrovna nie v tom najvhodnejšom okamihu.

Mercedes absolvoval vlani pod technickým vedením Elliotta jednu z najhorších sezón po návrate do súťaže v roku 2010. Dovedna zaknihoval len jedno víťazstvo, trápil sa s poskakovaním a rovnako tak sa neosvedčil ani koncept bez bočníc. Allison je naopak na technické líderstvo ako stvorený. Obom tak zrejme výmena padne vhod.

Allison podľa všetkého upriami svoju pozornosť výlučne na budúcoročný monopost a ten súčasný, ktorého vývoj je už vopred nalinajkovaný, pôjde stranou. Monopost pre rok 2024, ktorý bude pravdepodobne niesť označenie W15, bude podľa The Race a novinára Marka Hughesa koncepčne veľmi podobný súčasnému Red Bullu. Elliott sa sústredí na dlhodobý výskum a prideľovanie technických zdrojov s osobitným dôrazom na rok 2026.

Čo sa týka vývoja súčasného monopostu, môžeme očakávať, že sa Mercedes odkloní od konceptu bez bočníc. Zároveň bude prinášať množstvo aerodynamických vylepšení s cieľom zistiť, ako efektívne znížiť svetlú výšku auta. Tím z Brackley sa tiež pohrá so šasi, keď predstaví množstvo nových podlahových dielov.  

Súvisiace články