logo F1online.sk

Mercedes ohlásil rošádu na technickom oddelení: Vracia sa James Allison!

James Allison
© Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík21. 4. 2023

James Allison sa nevracia, James Allison sa nevracia, James Allison sa nakoniec vracia! Niekoľko týždňov trvajúce špekulácie sa aj napriek popieraniu zo strany Tota Wolffa napokon potvrdili. Ku svojim každodenným povinnostiam technického riaditeľa sa vracia James Allison, ktorý si vymení kanceláriu so súčasným šéfom inžinierov v Brackley Mikeom Elliottom.

Súčasná štruktúra Mercedesu počíta s dvoma technickými riaditeľmi – hlavným technickým riaditeľom (chief technical officer) a „klasickým“ technickým riaditeľom (technical director). Na prvej menovanej pozícii doteraz pôsobil Allison, na druhej Elliott. Teraz si pozície vymenia.

Hlavný technický riaditeľ je formálne nadriadeným technického riaditeľa, takže napohľad to vyzerá, akoby Allisona „degradovali“, kým Elliotta povýšili. Nie je to však celkom tak.

Technický riaditeľ sa totiž na vývoji monopostu podieľa omnoho intenzívnejšou mierou, kým CTO má na starosti skôr strategické smerovanie spoločnosti a plní v podstate manažérsku, nie inžiniersku, funkciu.

Je to teda jasný signál, že Toto Wolff povoláva späť do boja svojho najúspešnejšieho muža a staviteľa najúspešnejších monopostov Mercedesu. Veľký James tak zotrval na pozícii hlavného technického riaditeľa iba dvadsať mesiacov a vracia sa späť do svojej starej kancelárie.

O výmene ako prvý informoval portál Motorsport.com, ktorý zároveň uviedol, že k zmene vyzval sám Elliott, ktorého „schopnosti sa na úlohu technického riaditeľa nehodia“ a „súhlasí s Allisonom, že pre tím bude lepšie, keď si vymenia pozície“.

„Mike Elliott túto zmenu sám veľmi presadzoval,“ potvrdil pre Motorsport.com Toto Wolff.

„Vymenili si teda roly, Mike sa posúva do funkcie hlavného technického riaditeľa, keďže má brilantné a zapálené vedecké myslenie, a James sa vracia do funkcie technického riaditeľa, z ktorej sa bude zodpovedať Mikeovi,“ dodal Wolff.

Motorsport.com uviedol tiež ďalšiu zaujímavosť. Kým Allison doteraz venoval ako CTO projektu F1 tri dni v týždni, Elliott na ňom bude pracovať „na plný úväzok“. Britský portál taktiež informuje, že Allison nezanechá svoje povinnosti v jachtárskom tíme INEOS Britannia a bude riadne pokračovať. To z neho urobí snáď najzamestnanejšieho a najpracovitejšieho muža v Mercedese s preplneným diárom. Zrejme aj preto bude Elliott pokračovať „na plný úväzok“ v projekte F1.

„Mikeovo zhodnotenie situácie bolo naozaj chvályhodné. Podľa neho budeme mať s Jamesom v poli gladiátora, s ktorým sa vojaci odhodlane vrhnú aj do ohňa,“ prehlásil Wolff, ktorý si v ostatnom čase zrejme osvojil bojovú rétoriku Enza Ferrariho.

„Dospeli sme k záveru, že jeho prístup a paleta schopností, či už technických alebo ľudských, nájdu lepšie uplatnenie pri rozvoji organizácie smerom do budúcna a pomôžu vytvoriť úspešnú štruktúru na mnoho ďalších rokov.“

„Je to o vytvorení štruktúry, ktorá dokáže byť stabilne úspešná aj v ďalšej generácii,“ objasnil Wolff.

„Technický vývoj prechádza obrovskými zmenami, či už vďaka umelej inteligencii alebo prostredníctvom strojového učenia. Je preto potrebné preskúmať, ako by mal byť moderný tím Formuly 1 organizovaný a štruktúrovaný, a aké inovácie je potrebné nasadiť.“

„Podľa Mikea bude toto preňho tá najvhodnejšia pozícia. Určite je to veľmi schopný inžinier a veľmi rešpektovaný v celej organizácii. Bude učiť a pomáhať vedúcim predstaviteľom stajne. Som veľmi rád, že sa rozhodol sám. Obaja sa zhodli, že takto ich oboch budeme mať na tých správnych miestach,“ dodal Wolff.

Že sa nejedná o žiadnu maličkosť, potvrdzujú aj ďalšie správy z Mercedesu. Toto totiž nebude jediná zmena.

„Práca šéfdizajnéra Johna Owena (mimochodom Elliottovho spolužiaka zo školy, pozn. red.) sa v podmienkach rozpočtového stropu veľmi zmenila, pretože okrem kreatívnej časti spočívajúcej v návrhu dizajnu monopostu, spravuje aj náklady v rámci rozpočtového stropu,“ objasnil Wolff.

„Jeho povinnosti sme preto rozdelili. John zostáva šéfdizajnérom, ale poverili sme jeho zástupcu Giacoma Tortoru funkciou šéfinžiniera. John sa tak môže sústrediť na dizajn a Giacomo bude dohliadať na konštrukčnú kanceláriu a organizáciu,“ objasnil šéf Mercedesu.

Súvisiace články