logo F1online.sk

Sauber pripravuje štruktúru na príchod Audi: Seidl je silný líder

Valtteri Bottas
© Twitter/Alfa Romeo
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 4. 2023

Továrenský tím, súkromný tím pred krachom a od roku 2026 opäť továrenský tím. História Sauberu je plná zvratov, obratov, vzostupov aj pádov. Švajčiarsky celok má za sebou dlhú cestu a mnoho rokov strádania, ale dnes to vyzerá, že je opäť na ceste nahor.

Po odchode BMW v roku 2009 sa švajčiarsky celok vrátil späť do rúk svojho zakladateľa Petra Saubera. Finančné požiadavky vo Formule 1 však rástli a sponzorské peniaze sa hľadali ťažko. V roku 2016 odpredal švajčiarsky nadšenec tím do rúk konzorcia pod vedením švédskeho miliardára Finna Rausinga, čím sa síce stajňa zachránila, ale nedošlo k žiadnej obrovskej expanzii.

Rausing nepristúpil k žiadnemu bezhlavému utrácaniu a účtovníkov Sauberu držal pekne nakrátko. Z postu šéfky vyhodil Monishu Kaltenbornovú a na jej miesto najal Frédérica Vasseura. Tím sa začal postupne prebúdzať, zväčšovať a naberať partnerov.

„Náš plán sme spustili v roku 2017,“ povedal Alessandro Alunni Bravi, ktorý v súčasnosti fakticky plní úlohu šéfa tímu, pre F1.com. „Prešli sme veľmi dlhú cestu. V roku 2017 sme začínali prakticky od nuly. Mali sme k dispozícii slušné zariadenia z dôb BMW, ktoré však desať rokov nikto nevylepšil a neaktualizoval. V tom čase sme mali 180 zamestnancov, dnes máme takmer dvojnásobok.“

„Sauber z roku 2017 s tým súčasným nemôžete porovnávať. Je to celkom odlišný tím. Máme svoj vlastný simulátor a naše výrobné kapacity patria medzi najväčšie vo Švajčiarsku.“

„Veterný tunel prešiel zlepšením, jeho hardvér zostal rovnaký, ale softvérové a technické elementy boli aktualizované, aby zodpovedali súčasnosti.“

„Vďaka investíciám akcionárov došlo k zlepšeniam vo všetkých oblastiach. Je to nikdy nekončiaci proces. Keď sa vo Formule 1 zastavíte, znamená to krok vzad,“ dodal Alunni Bravi.

Taliansky manažér dobre vie, o čom hovorí. Má za sebou bohatú kariéru v motoršporte a skúsenosti z rely, F3000, GP2 a Formuly 1. Jeho spoločnosť tiež zastupovala jazdcov ako Robert Kubica či Stoffel Vandoorne. Do Sauberu prišiel v roku 2017 a po firemnom rebríčku postupne stúpal z pozície poradcu, člena predstavenstva, výkonného riaditeľa a v súčasnosti je zástupcom tímu – počas pretekárskych víkendov táto funkcia v podstate zodpovedá úlohe „tradičného“ šéfa tímu.

Alunni Bravi sa spoločne so športovým riaditeľom Beatom Zehnderom a technickým riaditeľom Janom Monchauxom zodpovedá priamo generálnemu riaditeľovi spoločnosti Andreasovi Seidlovi.

Bývalý šéf McLarenu má v súčasnosti na starosti hlavne dlhodobú stratégiu a smerovanie Sauberu smerom do budúcna. Švajčiarsky celok je naďalej nezávislý, ale od roku 2026 sa stane továrenským tímom Audi.

Ročník 2023 je posledný pod označením svojho titulárneho partnera Alfa Romeo. Predpokladá sa, že v rokoch 2024 a 2025 sa vráti k označeniu Sauber a potom od roku 2026 sa z neho definitívne stane Audi.

„Koncentrujeme sa ako na súčasnosť, tak na budúcnosť,“ povedal Alunni Bravi. „Andreas a ja pracujeme na rozvoji tímu. Máme pred sebou dôležitý cieľ. Sme hrdí, že Audi a koncern Volkswagen si vybrali Sauber Group ako svojho strategického partnera pre vstup do F1, ale nemôžete veci oddeľovať. Andreas sa zaoberá aj súčasnosťou, rovnako tak ja. Pracujeme spoločne.“

„Je to silný líder a je radosť s ním pracovať. Pokračujeme v rozvoji našej organizácie, skúšame rôzne profily s rôznymi kompetenciami a vytvárame tímovú kooperáciu, ktorá bude v budúcnosti, keď sa z nás stane veľký tím, veľmi dôležitá.“

„Potrebujeme štruktúru založenú na úzkej spolupráci – a začíname teraz. Je to proces. Andreas sa zaoberá všetkými oblasťami a je to skvelý líder pre našu organizáciu,“ dodal zástupca Sauberu.

Súvisiace články