logo F1online.skF1online.sk

Allison sa k tímu v F1 opäť nepripojí, objasnil špekulácie Wolff

Toto Wolff a James Allison
© Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 4. 2023

Mohol by byť James Allison riešením problémov Mercedesu? Úspešný konštruktér sa vo svojom odbore nepochybne radí medzi géniov, ale vplyv jedného človeka by sa nemal preceňovať, aspoň to tvrdí šéf stajne Toto Wolff.

Je to prinajmenšom trochu podivná zhoda okolností. Toto Wolff musel v ostatných týždňoch objasniť vzniknuté špekulácie, podľa ktorých Mercedes „povoláva zo zálohy“ geniálneho Jamesa Allisona, aby pomohol riešiť pretrvávajúce problémy monopostu W14. Tieto správy boss stajne z Brackley rezolútne poprel, ale po Veľkej cene Austrálie to bol práve Allison, ktorý moderoval tradičný popretekový brífing stajne na sociálnych sieťach.

Ako môže Allison odpovedať na divácke otázky týkajúce sa posledného podujatia, keď podľa slov svojho šéfa sa už nezúčastňuje na každodennom živote tímu?

„Nie je doň zapojený,“ odpovedal Toto Wolff na otázku, ako veľmi je Allison zapojený do projektu v F1. „Zohráva aktívnu rolu pri vytváraní a diskutovaní o dlhodobých stratégiách, ale v súčasnosti venuje svoj čas iným aktivitám, ako napríklad America’s Cupu, a tiež pracuje na ďalších programoch zameraných na inovácie.“

Legendárne jachtárske preteky America’s Cup sa pre tímy F1 stali v ostatnej dobe veľmi dôležitým podujatím. Veľmi aktívne sa ich zúčastňuje aj spolumajiteľ Mercedesu, spoločnosť INEOS, a preteky zohrávajú veľmi významnú úlohu pri vývoji ultraľahkých materiálov, čo je v ére rozpočtových stropov skvelý spôsob, ako ušetriť nemalú sumu. Niet preto divu, že sa na America’s Cup vrhol aj Red Bull.

Ani nepríliš lichotivé výsledky Mercedesu v novej sezóne však zjavne nie sú dôvodom, aby Wolff primäl Allisona viac sa zapojiť. James sa v roku 2021 stal technickým riaditeľom jachtárskeho tímu INEOS Britannia a na tom sa vraj nič meniť nebude.

„James je pre našu organizáciu stále veľmi dôležitý,“ hovorí Wolff. „Pokiaľ však ide o naše ťažkosti, tak si nemyslím, že ich riešenie je otázkou jedného človeka, skôr potrebujete nájsť viacero správnych ľudí a osadiť ich na tie správne miesta.“

Diskutovalo sa aj o tom, či sa v ostatných rokoch na Mercedese nepodpísali straty, s ktorými sa musel tím vyrovnávať. Odchody ľudí ako Paddy Lowe, Aldo Costa, Andy Cowell či smrť Nikiho Laudu predsa nemohli úspešnej dynastii okolo Tota Wolffa pomôcť.

„Ľudí ako Aldo nemôžete nahradiť. My sme sa rozhodli jeho prácu rozdeliť medzi niekoľkých nástupcov,“ vysvetlil šéf Mercedesu.

„Aldo odviedol veľmi dobrú prácu pri vytváraní svojho nástupníctva. Takýto proces sa nedá urobiť v krátkom čase. Mali sme dva a pol roka, aby sme sformovali a pripravili technické oddelenie na jeho odchod,“ dodal Wolff.

Aj keď to všetko znie veľmi pekne a rozumne, stále nerozumieme, prečo Allison moderoval tradičný brífing stajne po Veľkej cene Austrálie.

Súvisiace články

Diskusia