logo F1online.sk

Tost si už plánuje dôchodok, v sedemdesiatke ho vraj na boxovom múre neuvidíme

Nyck de Vries, Franz Tost a Helmut Marko
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík27. 3. 2023

Nesporne jedna z najmenej docenených osobností sveta Formuly 1. Život Franza Tosta by mohol byť vyučovaný na školách ako príklad pracovnej morálky a zdravého životného štýlu. Rakúsky nezmar je vo veku 67 rokov usilovnejší než muži o tridsať rokov mladší. Ako však sám hovorí, nemieni nasledovať príklady Helmuta Marka či Bernieho Ecclestona a pracovať až do smrti. V skutočnosti priznal, že si už plánuje zaslúžený dôchodok.

Vstáva o pol piatej ráno, aby si pred odchodom do práce zabehol rutinný beh na desať kilometrov. Do svojej kancelárie prišiel dokonca aj na Vianoce, keď bola drvivá väčšina jeho zamestnancov doma. Ako sám hovorí, manželka má právo ísť s ním na dvojtýždňovú dovolenku počas letnej prestávky, inak je Franz Tost plne oddaný svojej práci aj vo veku 67 rokov, keď si už väčšina jeho rovesníkov užíva dôchodok.

Rakúsky veterán sveta motoršportu však priznáva, že aj on sa raz poberie do výslužby. Vraj si jeho prítomnosť užijeme už iba nejaké ďalšie dva roky.

„Nemám konkrétny dátum,“ povedal Tost v rozhovore pre holandský magazín FORMULE 1, ktorý cituje portál PlanetF1.com. „Jedno je však isté na sto percent: ako sedemdesiatročný nebudem sedieť na boxovom múre. To vám môžem povedať už teraz.“

„Než dovŕšim sedemdesiatku, bude naozaj koniec. Potom sa vrátim do Rakúska a konečne si opäť zalyžujem. Už tri roky som nelyžoval, pretože na to nemám čas. Kedy je na to najvhodnejšia doba? Vo februári a v marci, ale v tom čase som stále zaneprázdnený prácou na novom aute, testovaním a teraz aj prvými pretekmi v sezóne,“ povedal Rakúšan.

Po Christianovi Hornerovi je Tost druhým najdlhšie slúžiacim šéfom vo Formule 1. V roku 2005 sa stal bossom stajne z Faenzy predtým známej pod menom Minardi.

Do odchodu na zaslúžený odpočinok však ešte bude mať Franz hromadu roboty. AlphaTauri na tom v súčasnosti nie je vôbec dobre, auto nie je dostatočne rýchle a tím dostatočne silný. Šéf stajne pricestoval do Saudskej Arábie a dosť podráždene namieril do vlastných radov, keď prehlásil, že „už neverí vlastným inžinierom“.

Práve tí inžinieri sa však snažia súčasný stav zvrátiť. AlphaTauri vraj má pripravený pomerne agresívny vývojový plán na úvod sezóny a vylepšenia balíka vraj uvidíme už čoskoro.

„Na nasledujúce preteky prídeme s vylepšeniami. V Melbourne aj v Baku budeme mať niečo nové a podľa nášho plánu by sme malý upgrade prinášať takmer na každé preteky,“ hovorí Tost.

„Otázka teraz znie, či ideme správnym smerom. Počas zimných mesiacov, aspoň na papieri a v našich počítačoch, sme urobili veľký pokrok v porovnaní s minulým rokom. Ale všetkým tým číslam dnes už neverím. Chcem vidieť, že sa môžeme vydať správnym smerom. Myslím si, že so znalosťami z bahrajnských testov a pretekov by mali byť inžinieri schopní to napraviť,“ dodal boss stajne z Faenzy.

Súvisiace články