Hamiltona neopúšťa skľúčenosť ani po piatkových tréningoch v Džidde
Lewis Hamilton sa aj v piatok pred kamerami snažil nasadiť hrdinský výraz, no pri každom jeho rozhovore bolo vidieť obrovskú frustráciu a nechuť, ktorá z neho doslova sálala. Niet sa čomu čudovať. Po ôsmich konštruktérskych tituloch sa Mercedes prepadáva hlbšie a hlbšie. Svetielko na konci tunela momentálne vidí len málokto. A ak ho vidí, tak nemá ani poňatia, kedy ho dobehne.
Sedemnásobný majster sveta zažil ďalší z nešťastných piatkov, po ktorom bude musieť zachraňovať situáciu namiesto hľadania cesty, ako vyhrať nedeľnú veľkú cenu. Mercedes síce do Džiddy priniesol drobné vylepšenia, no tie ani zďaleka nepostačujú. Podľa toho vyzerali aj výsledky piatkového tréningu.
Lewis Hamilton obsadil šieste a jedenáste miesto, čo nie je úplná katastrofa. Ku katastrofe by sa skôr dalo prirovnať správanie monopostu W14. Jazda v ňom bola rovnako nanič pred aj po západe slnka. “Bolo to viac-menej rovnaké,” uviedol britský jazdec a unavene sa pousmial. “Strácali sme sekundu na kolo, či koľko to bolo… Ja som sa v tomto tréningu určite vytrápil, trápil som sa v oboch tréningoch.”
Na väčší balík vylepšení či zmenu konceptu si v Mercedese budú musieť počkať. Čo sa dá robiť dovtedy? Budú strieborné šípy odrátavať dni a hodiny, kým sa skončí táto nočná mora? “Budeme sa aj naďalej vŕtať v drobnostiach, budeme sa snažiť vylepšiť vyváženie monopostu, aby sa s ním jazdilo ľahšie. Momentálne je to s ním náročné. Viem však, že všetci doma v továrni pracujú veľmi tvrdo. Je to len otázkou času. Treba byť trpezlivý.”
Reportérka F1 TV sa pokúsila ukončiť rozhovor s Hamiltonom pozitívne. Rodák zo Stevenage však veľmi nepookrial po otázke, či sa v tohtoročnom monoposte jazdí aspoň o čosi lepšie ako pred rokom. Odpoveď vtesnal do jednej krátkej vety: “Je to viac-menej rovnaké…”
George Russell dnes dvakrát obsadil piate miesto a celkovo zažil o čosi vydarenejší večer. V druhom tréningu bol o polovicu sekundy rýchlejší od svojho tímového kolegu, no ani on nevedel presne povedať, či zmeny medzi tréningmi autu pomohli, alebo skôr uškodili.
“Pravdupovediac sa na to musíme pozrieť,” nemal naporúdzi jasnú odpoveď George Russell. “Nevieme presne, s akými režimami motorov jazdili ostatní, a to je v tréningoch vždy neznáma premenná.”
“Red Bull je určite vpredu, no my postupujeme podľa programu a učíme sa množstvo nových vecí, ktoré nám pomôžu z krátkodobého aj strednodobého hľadiska. Dnes v noci si budeme musieť posvietiť na dáta, aby sme zistili, čo by sme tento víkend mohli dokázať,” pokračoval mladík v službách strieborných šípov.
Mercedes bude skúmať dáta zhora-zdola, no čo by v nich mohol nájsť? Čo sa vlastne v tejto chvíli dá robiť? Nejde o žiadnu raketovú vedu, vysvetľuje Russell. “Skrátka musíte optimalizovať balík a dostať nastavenia do tých správnych polôh. Za jednu noc nenájdeme sekundu, hoci by som ju našiel veľmi rád po tej tvrdej práci všetkých z nás.”
Jednou z priorít bude nedeľa, no azda ešte výsostnejšie postavenie bude mať pri analýze dát hodnotenie aktuálneho konceptu a potenciálnych alternatív. “Musíme pokračovať v pochopení a spoznávaní nového smeru, toho správneho, pre ktorý sa s tímom rozhodneme. Budeme ho musieť vybrať spolu s ľuďmi v továrni a tu na okruhu. Spolu s našou drobnou skupinou inžinierov sa však pokúsime len vyťažiť maximum z toho, čo máme k dispozícii.”
Boj na dlhú trať prebieha najmä v továrni, inžinieri na okruhu majú zatiaľ krátkodobejšie úlohy. Potvrdzuje to aj šéf traťových inžinierov Andrew Shovlin. “Po Bahrajne sme sem prišli s realistickými očakávaniami. Kým tím vo Veľkej Británii tvrdo pracuje na tom, aby nás dostal do lepšej formy, my venujeme pozornosť maximalizovaniu potenciálu toho, čo máme momentálne k dispozícii. Mali sme naplánovaných pár vylepšení, ktoré napohľad fungujú OK, no hoci nás posúvajú správnym smerom, nepredstavujú zrovna obrovský krok.”
“Samotné tréningy prebehli hladko. Na konci prvého sme mali problémy s prednou časťou auta, no zrejme sme to s korekciami pred druhým tréningom prehnali. V každom prípade máme množstvo dát, cez ktoré sa musíme prelúskať, aby sme nastavili monoposty,” opisuje aktuálnu situáciu v Mercedese. “Keď sa nám podarí poskladať kolo, tak nemáme zlú rýchlosť, ale v aute sa nejazdí dostatočne ľahko. Pred kvalifikáciou sa to pokúsime zlepšiť.”