logo F1online.sk

Našu najväčšiu slabinu sme vyriešili, znie z Alfy Romeo

Valtteri Bottas
© Twitter/Alfa Romeo
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík28. 2. 2023

Minuloročné šieste miesto bol pre tím Alfa Romeo významným, možno by sa dalo povedať až historickým, úspechom. Sauber bol v posledných rokoch notoricky známym outsiderom a tejto nálepky sa pred prechodom do rúk Audi snažia vo Švajčiarsku zbaviť.

Minuloročné šieste miesto bolo pre tento celok vyrovnaním výsledku zo sezóny 2012. Hlavne v úvode ročníka tím ťažil z ľahkej konštrukcie – na začiatku sezóny ako jediný dosiahol váhový limit. Postupne sa však Alfa Romeo prepadala a šieste miesto musel tím ratovať až do posledných pretekov sezóny.

Nebudeme si klamať, Sauber nemá ani zďaleka také zdroje ako Aston Martin, McLaren či Alpine, takže zopakovať, alebo dokonca vylepšiť, tento výsledok nebude nič jednoduché. V tíme sa však snažia a ich úsilie prináša ovocie. Alfa Romeo by mohla aj v tomto roku hrýzť a piloti oceňujú prácu inžinierov počas zimy, ktorým sa vraj podarilo vyriešiť slabiny minuloročného monopostu.

„Zadná časť monopostu je rozhodne stabilnejšia, čo bola naša minuloročná slabina zvlášť v rýchlych zákrutách, takže toto je potešujúce,“ povedal pilot tímu Valtteri Bottas.

„Stále potrebujeme doladiť vyváženie, najmä v pomalších zákrutách sa trápime s blokovaním predných gúm a nedotáčavosťou. Nie je to však nič, čo by sme nevedeli vyriešiť,“ dodal fínsky pretekár.

S týmto záverom súhlasí aj jeho tímový kolega Kuan-jü Čou. „Zlepšiť správanie zadku bolo naším hlavným cieľom. Skúšali sme to vyriešiť v druhej polovici minulej sezóny, ale so zlepšením sme stratili aj časť výkonnosti. V tomto roku sme sa pokúšali výkonnosť dostať späť na úroveň zo začiatku minulej sezóny,“ vysvetlil rodák zo Šanghaja.

„Rýchle zákruty boli v minulom roku našou slabinou, takže sme sa to snažili zlepšiť a zdá sa, že to funguje dobre. Teraz to vyzerá na celkom jasné zlepšenie,“ dodal.

Bottas si po prvom dni testov pochvaľoval aj zlepšenú spoľahlivosť, avšak vzhľadom na problémy Alfy Romeo počas piatkového a sobotného programu to asi trochu zakríkol. „Najdôležitejšou vecou je, že sme nemali jediný problém, čo je veľký rozdiel v porovnaní s minulým rokom. Aspoň sme teda vykročili správnou nohou a pozbierali kilometre,“ povedal Bottas.

Vzhľadom na problémy v nasledujúcich dvoch dňoch si však ešte budeme musieť počkať, či v Hinwile vyriešili aj druhý veľký minuloročný problém – spoľahlivosť. V tomto však nie sú osamotení a niektoré ich problémy z minulej sezóny padajú aj na hlavu Ferrari. Podľa niektorých hlasov bola Bottasova sobotná porucha práve poruchou pohonnej jednotky Ferrari. Napriek tomu však obaja piloti zvládli v Bahrajne odjazdiť 401 kôl, čo je určite skvelé číslo.

„Spoľahlivosť je oveľa lepšia než vlani v tomto čase. Myslím si, že sme dobre pripravení, tak dobre, ako sa len za tri dni dá. Pokiaľ ide o kvalitu auta, mám pocit, že sme ako tím pokročili a do tejto chvíle sme mali menej problémov. V minulom roku neboli testy taká sranda, ale teraz sme na tom po troch dňoch dobre,“ zhodnotil bahrajnské trojdnie Valtteri.

„Určite cítim zlepšenie a auto je oveľa stabilnejšie. Takto môžete nabrať viac sebadôvery. Monopost nemá žiadny zásadný problém a pekne sa ovláda, to je to pre nás dobrý začiatok,“ povedal Bottas, ktorý zopakoval, že ešte túži po trošku lepšom vyvážení.

„Stále je tu trochu rozdiel medzi rýchlymi a pomalými zákrutami, ale povedal by som, že je to minimálne o 50 percent lepšie ako minulý rok, čo to otvára dosť veľa možností nastavenia,“ dodal.

Súvisiace články