Mercedes zostal po piatku zaskočený, zvolal nočnú poradu
Po hodoch prichádza bolenie brucha. Tak nejak by sme mohli zosumarizovať prvé dva dni zimných testov v podaní Mercedesu. Kým vo štvrtok všetko prebehlo hladko a tím vysielal samé pozitívne signály, v piatok sa jeho inžinieri skôr chytali za hlavy. V noci chcú celej veci prísť na koreň.
George Russell bol v piatok rýchlejším z dvojice Mercedesov, no stačilo mu to len na trináste miesto. Jeho progres totiž zastavili technické problémy s hydraulickým systémom, pre ktoré sa už na trati neukázal.
Spoľahlivosť je jedna vec a správanie monopostu druhá. O to hrozivejšie pôsobia ranné jazdy Lewisa Hamiltona, po ktorých sa vraj v Mercedese “cítili byť stratení”. Aspoň tak sa vyslovil Toto Wolff.
Vo štvrtok boli jazdci Mercedesu spokojní s balansom, no ten sa dnes akoby úplne zmenil. Réžia nám opakovane ponúkala zábery na Lewisa Hamiltona, ktorý na výjazdoch zo zákrut bojoval s pretáčavým monopostom. Držať zadnú časť auta pod kontrolou bola poriadna fuška.
“Ako môžete vidieť, auto dnes nie je dobre vyvážené. Pri akcelerácii zanecháva na asfalte čierne šmuhy,” poukázal na nestabilnú zadnú časť Toto Wolff. “Je horúco. Skrátka sa nám nepodarilo nájsť správne nastavenia na takéto podmienky, čo azda patrí k spoznávaniu nového auta.”
“Nie je to spôsobené tým, že by pilot príliš tlačil alebo to preháňal s pneumatikami. Zadná časť auta skrátka neponúka dostatočnú priľnavosť. V priebehu dneška to musíme vyriešiť,” uviedol počas obedňajšej prestávky, po ktorej toho Mercedes veľa nevyriešil. Ako už teraz vieme, mohla za to porucha hydrauliky.
Lewisa Hamiltona teda trápila nestabilná zadná časť, no tým sa problémy Mercedesu nekončia. Toto Wolff tiež prezradil, že počas kvalifikačných simulácií dáta vykazovali náhly a masívny úbytok prítlaku na prednej náprave. Čo je horšie, Mercedesu zlyhal senzor, ktorý by mu vedel pomôcť odhaliť pravú príčinu tejto anomálie.
V priebehu noci tak majú mechanici kompletne rozobrať auto a všetko skontrolovať. “Cítime sa byť trochu stratení, pretože nevieme, ako na tom vlastne sme,” povzdychol si Toto Wolff neskôr.
Tím potrebuje odpovede a potrebuje ich ešte pred začiatkom posledného dňa. Preto britsko-nemecký celok zvolal nočnú poradu, na ktorej sme mohli vidieť oboch jazdcov, Tota Wolffa, šéfa traťových inžinierov Andrewa Shovlina aj ďalšie ústredné postavy stajne.
“Nemali sme zrovna silný druhý deň,” zhodnotil Andrew Shovlin. “Pre technické problémy sme zastavili na trati a s meniacimi sa podmienkami sme sa trápili pri hľadaní správneho vyváženia auta. Spustili sme vyšetrovanie, aby sme pochopili, prečo to dnes bolo také náročné, keď vo štvrtok všetko prebehlo tak priamočiaro.”
“Táto práca bude pokračovať do noci. Nemám pochýb, že ráno to budeme chápať o čosi lepšie. Zajtra bude zaujímavé sledovať, či sa nám podarí porozumieť tomu výkonnostnému výpadku a či minimalizujeme negatívne dopady strateného času,” doplnil 49-ročný Brit.
George Russell ešte prezradil, že tím už usilovne prezerá telemetriu monopostu a hľadá odpovede na otázku, čo sa v piatok pokazilo. “Aj keď sme dnes nedokončili celý náš program, v priebehu dňa sme na dátach objavili nejaké zaujímavé veci. To je pozitívne. V noci ich budeme analyzovať s cieľom nájsť viac času na kolo. V monoposte W14 sme ešte neodomkli celý potenciál. Všetci tvrdo pracujú, aby sme posledný deň testov využili na maximum.”