Bottas: Nové auto je všestrannejšie než predchodca | Magazín F1 - F1online.sk

Bottas: Nové auto je všestrannejšie než predchodca

fotka k článku undefined
zdroj: Alfa Romeo

Valtteri Bottas má pred novou sezónou od monopostu C43 o čosi väčšie očakávania, než s akými odchádzal na zimnú prestávku. Tvrdí totiž, že podľa jeho informácií sa inžinierom podarilo odstrániť jeho najväčšie slabiny, čím z neho stvorili všestrannejší stroj.

Alfa Romeo C42 nakoniec napísala veľmi úspešný príbeh. Zisk šiesteho miesta v hodnotení konštruktérov je totiž najlepším výsledkom švajčiarskej stajne od roku 2012. Dokáže si Alfa Romeo tento výsledok obhájiť, či dokonca ho vylepšiť?

Valtteri Bottas dúfa, že tímu sa s novým autom podarilo pohnúť vpred. “Minimálne z čísel zo simulátora mám pocit, že toto auto by malo byť všestrannejšie. Nemalo by byť rýchle len na pomalých okruhoch.”

Autám z Hinwilu akoby na rýchlejších tratiach chýbal ten posledný prevodový stupeň. “Teoreticky by to teraz malo byť oveľa lepšie,” prezrádza fínsky pretekár na margo monopostu, ktorý je priamym potomkom svojho predchodcu.

Ten zažil sezónu plnú nevyrovnaných výkonov. Hlavne v druhej polovici šampionátu sa Alfe Romeo veľmi nedarilo. Keď sa k tomu pridali štyri vypadnutia na jednej a štyri vypadnutia na druhej strane garáže (pre technické poruchy), tak na viac nebolo možné pomýšľať.

Problémy však nemala len Alfa Romeo. Časť zodpovednosti musí prijať aj Ferrari a zabrať. V tomto smere je Bottas dobre naladený. “Po stránke pohonnej jednotky počúvam, že zatiaľ všetko vyzerá pozitívne. Ale v tejto fáze sú to len plané čísla.”

Sauber Media Hub

Už onedlho nás čakajú predsezónne testy v Bahrajne, ktoré potrvajú len tri dni. Časy slobodného testovania sú dávno za nami, ba aj taký rok 2015, keď mali tímy pred sezónou k dispozícii dvanásť dní, je už len zabudnutou spomienkou.

Tri testovacie dni sme už síce zažili, no to sa písal rok 2021, keď tímy museli nasadiť takmer identický monopost ako v predchádzajúcej sezóne. Teraz je situácia iná. Stále sme na začiatku vývojového cyklu, keď je každý testovací deň veľmi dôležitý.

“Nie je to veľa. Všetci by sme chceli jazdiť viac, ale pravidlá sú pravidlá,” povzdychol si Valtteri Bottas na margo toho, že pred úvodným víkendom bude jazdiť len poldruha dňa. “Simulačné nástroje, simulátory a počítače sú čoraz cennejšie. Ale aspoň majú všetci rovnaké podmienky. Myslím si, že aj tak sa dá pripraviť.” A to aj s pomocou filmovacích dní, počas ktorých sa dajú preveriť aspoň základné parametre spoľahlivosti či nacvičiť si rôzne procedúry s inžiniermi.

A keď sa už bavíme o štarte novej sezóny a predsezónnych testoch: Ako trávil Valtteri Bottas zimnú prestávku? Na sociálnych sieťach sme mohli sledovať jeho zmenu účesu, športové aktivity aj dobrodružstvá v Austrálii a na Novom Zélande.

Valtteri Bottas prezradil, že pre jazdca F1 je to vysnívaná dovolenková destinácia. “Austrália a Nový Zéland sú fajn miesta na oddych, pretože vás tam nikto nevie zastihnúť. Je dobré byť v úplne inom časovom pásme. Videl som toho veľa a aj som toho dosť zažil. Na druhej strane som si dobre zatrénoval.”

Fínovi sa zapáčil aj fakt, že sezóna 2022 sa skončila o niečo skôr. Prispel k tomu aj futbalový šampionát. “Najväčším rozdielom bolo to, že už prvého decembra som bol preč, čo sa mi predtým nestalo. A predtým som skutočne voľné dni nemal ani vtedy, keď som mal voľno.”

“Teraz som mal voľno dlhšie než obyčajne. Musel som to však využiť čo najlepšie, pretože sa to opäť rozbieha. Každý rok je to rovnaké. Pred jazdou v novom aute cítite viac a viac vzrušenia. Samozrejme, vždy sa informujem o tom, čo sa deje, čo je nové, a neviem sa dočkať na moment, keď si auto vyskúšam. Už som si ho skúsil na simulátore, ale teraz myslím v realite. Pred sezónou si robíme veľké nádeje, no nikdy neviete, aké inovatívne budú ostatné tímy,” uzavrel Bottas.