logo F1online.sk

Čou pred novou sezónou cíti väčšiu sebaistotu: Vlani som bol totálne nervózny

Kuan-jü Čou
© Sauber Media Hub
Milan Kubala
Milan Kubala7. 2. 2023

Kuan-jü Čou sa takto pred rokom pripravoval na to, že sa z neho stane prvý čínsky pretekár vo Formule 1. Aj preto čelil veľkému tlaku a nervozite, ktorá však z neho teraz opadla. Už sa nepripravuje sťaby v hmle netušiac, čo presne ho čaká. Namiesto toho má pred sebou jasný cieľ: vylepšiť svoje osemnáste miesto a získať body vo viac než len troch veľkých cenách. Treba byť konzistentnejší, uvedomuje si.

Pre Čínu to bola senzácia. Prvýkrát v histórii Formuly 1 sa mal na štartovom rošte predstaviť jej pilot. Nadšený z toho bol istotne aj samotný Kuan-jü Čou, no aj v tomto prípade mala minca dve strany. Pred štartom do sezóny si totiž mladík musel vypočuť množstvo kritiky, vulgarizmov na jeho adresu či dokonca vyhrážok. Časť divákov si na sociálnych sieťach vylievalo frustráciu z toho, že sa do efjednotky nedostal napríklad šampión F2 Oscar Piastri, ale “platič” Čou.

Hneď v prvých pretekoch však Čou ziskom desiateho miesta ukázal, že v ňom niečo drieme. V tejto sezóne by to chcel potvrdiť. Oslobodený od obrovského tlaku, ktorý ho sprevádzal v prvej sezóne, by sa mu to mohlo podariť o niečo ľahšie.

“Určite ho je menej,” prikývol Kuan-jü Čou na otázku, či cíti tlak pred sezónou. “Vlani bolo pre mňa všetko úplne nové. Netušil som, ako sa mi bude vodiť. Na simulátore toho môžete odjazdiť, koľko len chcete, ale to nie je to isté ako na okruhu.”

“A ide tu tiež o tlak v rámci tímu aj z okolitého sveta. Vlani som ten tlak cítil, že naozaj musím ukázať svoj potenciál. Som veľmi rád, že sa mi to podarilo. Ale vstupujúc do tejto sezóny mi je všetko bližšie, čerpám zo skúseností. Som si istý, že na štartovom rošte v Bahrajne nebudem taký nervózny ako pred mojimi prvými pretekmi. Vtedy som bol totálne nervózny! Avšak, napokon to bol neskutočný deň.”

Kiežby takých bolo viac. Žiaľ, fanúšikovia si pri rekapitulácii sezóny 2022 na Čoua spomenú hlavne v súvislosti s nehodou vo Veľkej Británii. Výsledkovo svetlých momentov bolo o čosi menej. V prvej polovici roka boli kameňom úrazu kvalifikácie.

Čouovou ambíciou je byť konzistentnejší. “Na trati je to celkom jednoduché, pokúsim sa spraviť krok vpred, začať tam, kde sme vlani skončili, chopiť sa všetkých príležitostí a byť konzistentnejší. To je kľúčové. Myslím, že vlani by som získal aj viac bodov, ale spoľahlivosť nás o mnohé pripravila.”

“Uvidíme, ako to bude v tomto roku. Dúfam, že budeme mať veľmi silné auto. Potom môžeme získať oveľa viac bodov než vlani, a skúsime skončiť tam, kde sme skončili v konštruktéroch. To by bolo pre stajňu veľmi fajn,” zamyslel sa 23-ročný rodák zo Šanghaja. “A ak sa mi podarí ukázať môj potenciál, azda budem môcť vo Formule 1 zostať dlhšie a získať dlhší kontrakt.”

“Myslím si, že toto je cieľom pre všetkých jazdcov. Prvých pár rokov to je normálne, máte jednoročný kontrakt alebo zmluvu 1+1. Až po pár sezónach dostanete dlhšiu,” uviedol napokon Čou.

Súvisiace články