logo F1online.sk

Tost zopakoval záujem o Schumachera: Budúcnosť Nemecka vo Formule 1 závisí na ňom

Mick Schumacher a Pierre Gasly
© LAT Images/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík31. 1. 2023

Automobilová veľmoc, ktorej do príchodu Michaela Schumachera chýbali hviezdy. Nástupom legendárneho Schumiho sa Nemecko stalo opäť tradičnou motoristickou baštou, no túto pozíciu opäť stráca. Veľká cena Nemecka v kalendári chýba už nejaký ten „piatok“ a krajina takmer prišla aj o svojho zástupcu na rošte, no odchádzajúceho Micka Schumachera napokon nahradil jeho krajan Nico Hülkenberg. Podľa bossa Scuderie AlphaTauri Franza Tosta však práve od syna sedemnásobného šampióna závisí budúcnosť Nemecka vo Formule 1.

Pred nástupom veľkého Schumachera bolo Nemecko vlastne takým „chudobným príbuzným“ v F1. Michael a po ňom Sebastian Vettel to zmenili. Teraz však tejto krajine bude tradičný hrdina chýbať a dokumentujú to aj medializované problémy nemeckej Sky získať vysielacie práva.

Nemecko skrátka opäť zažíva ústup z pozícií a s Mercedesom ako jedným z najúspešnejších tímov na Nemcov nechoďte. Tento celok len málokto z tunajších vníma ako nemecký – s dvoma britskými továrňami, dvoma britskými jazdcami, britským vedením a rakúskym šéfom tento celok príliš nepohladí nemeckú pýchu. Na druhej strane, taký úspech syna sedemnásobného šampióna môže všetko opäť zvrátiť.

„Nemecko je rozmaznané,“ povedal pre Auto Bild Franz Tost. „Môžete to vidieť aj vo futbale. Som presvedčený, že nedostatočný záujem o posledné majstrovstvá sveta má niečo spoločné so slabými výsledkami národného tímu.“

„Keby sa dostali až do finále, polovica Nemecka by zápasy v Katare sledovala. Jedna vec je istá: ľudia potrebujú hrdinov a potrebujú hrdinov z mäsa a kostí, nie z kovu,“ dodal Tost.

Ďalší nemecký hrdina vo Formule 1 tak musí mať dve ruky a dve nohy, nie štyri kolesá. „Mickova kariéra diktuje záujem v Nemecku. Nico Hülkenberg to sám nezvládne. Nemecká verejnosť chce opäť vidieť víťaziť Michaela Schumachera a nie auto alebo motor od Mercedesu,“ dodal.

Tost má, samozrejme, pravdu. Schumachera v Nemecku všetci milovali, pritom jazdil v talianskom tíme pod vedením Francúza Jeana Todta, Brita Rossa Brawna, auto mu postavil Juhoafričan Rory Byrne s „bandou“ Talianov okolo seba. Spoločne dokázali päť rokov porážať britské tímy McLaren a Williams s nemeckými motormi Mercedes, resp. BMW v útrobách.

„Ďalším príkladom je podľa mňa Boris Becker. Pred ním bol záujem o tenis vyhradený skôr pre zámožných občanov. To sa celkom zmenilo s úspechom Borisa a Steffi Grafovej. Všetky deti odrazu chceli hrať tenis,“ hovorí Tost.

Problém je tiež v tom, že okrem Micka Schumachera nemá Nemecko veľmi kam siahnuť. Žiadny veľký talent v súčasnosti krajina nemá vo Formule 2 ani Formule 3. Nič teda nenasvedčuje tomu, že by sa v krátkodobom horizonte mali Nemci vrátiť na výslnie, čo sa však s príchodom Audi môže zmeniť.

„Mick sa mohol stať novým hrdinom, bohužiaľ, teraz už nie je vo Formule 1. Škoda,“ povedal Tost, ktorý už pred časom potvrdil, že mal o Micka záujem pri hľadaní náhrady za Pierra Gaslyho. Helmut Marko a Red Bull sa však rozhodli pre Nycka de Vriesa. „Rád by som Micka videl v AlphaTauri, nie kvôli jeho menu, ale pretože verím v jeho talent a schopnosti a pretože tituly vo Formule 3 a Formule 2 sa nevyhrávajú len tak. Bohužiaľ, nakoniec sa to nepodarilo,“ povedal Tost.

Súvisiace články