logo F1online.sk

Sargeant mal podľa plánov Williamsu zostať vo Formule 2 dlhšie

Logan Sargeant
© LAT Images/Pirelli F1 Press Area
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 1. 2023

Prvý Američan vo Formule 1 po dlhých rokoch. Logan Sargeant je však viac než len vhodný marketingový nástroj, stal sa tiež svedectvom odhodlania a bojovného ducha. Aj keď s ním pôvodne mal iné plány aj jeho vlastný tím, vo Williamse sa ich nakoniec rozhodli zmeniť.

Logan sa na rošte rozhodne zaradí k tým „chudobným“, ktorí si svoje miesto nemohli kúpiť, ale museli si ho vybojovať. Iste, americký pas mu v tomto období nebol vôbec na škodu, avšak Formula 2 nevidela v sezóne 2022 lepšieho nováčika a Sargeant napokon svoj tím presvedčil. Vo Williamse zamávali Nicholasovi Latifimu a miliónom jeho otca a do kokpitu posadia Logana.

„Pôvodne mal podľa nášho plánu zostať vo Formule 2 dve sezóny,“ povedal pre Motorsport.com športový riaditeľ Williamsu Sven Smeets.

„Takto sme začali. Keď však sezóna pokračovala – a zvlášť v Silverstone a na podujatiach potom – začali sme vnímať možnosť, že na dve sezóny v F2 to možno nebude.“

„Nepovedali sme mu, že musí vyhrať alebo byť prinajhoršom druhý, takto skrátka prirodzene napredoval, ukázal obrovskú surovú rýchlosť na jedno kolo a postupne dozrieval. Rovnako tak sa rozvíjal aj u nás v továrni na simulátore, na tréningových kempoch a mediálnych školeniach. Všetko sa to začalo posúvať istým smerom a niekedy v lete sme v ňom začali vidieť jedného z kandidátov na miesto v sedačke,“ povedal Smeets.

Sargeant sa stane prvým Američanom vo Formule 1 od Alexa Rossiho, ktorý v roku 2015 odjazdil päť veľkých cien za Marussiu. Keď chceme nájsť posledného Američana zamestnaného „na plný úväzok“, tak musíme ísť ešte hlbšie do histórie a „vytiahnuť“ odtiaľ bývalého pilota Toro Rosso Scotta Speeda.

Pôvodne sa s miestom vo Williamse spájali iné mená. Dosť nahlas sa hovorilo o Oscarovi Piastrim, ktorý tam mal byť poslaný na dvojročné hosťovanie Alpinom. Z toho však zo všeobecne známych dôvodov zišlo práve v čase, keď sa v Grove začali zamýšľať nad upísaním Sargeanta.

Toho čaká veľmi náročná úloha. Williams nemal v posledných rokoch povesť najľahšie zvládnuteľného monopostu, navyše kalendár bude neúprosný hneď od začiatku.

„Keď sa pozrieme na okruhy v úvode sezóny, tak v Saudskej Arábii niet priestoru na chybu, v Austrálii takisto,“ hovorí Smeets.

„Dostane vlastne jeden a pol dňa na predsezónnych testoch, aby zistil, kde má auto limity a potom sa ide na preteky. Nedajú sa najazdiť tisíce kilometrov s cieľom zistiť, ako ďaleko si s týmto autom môžete dovoliť zájsť. Vieme, čo všetko bude súčasťou jeho učebného procesu,“ hovorí Smeets, ktorý si dobre uvedomuje, čo v posledných rokoch postretlo vo Formule 1 vlastne každého nováčika.

Súvisiace články