logo F1online.sk

Okruh v Miami dostane nový povrch a padok, rozloženie trate sa však nezmení

Po štarte VC Miami 2022
© LAT Images/Pirelli
Tomáš Masár
Tomáš Masár18. 1. 2023

Okruh v Miami, ktorý absolvoval premiéru pred rokom, na jednotku zrovna neobstál. Kritike bol podrobený pre povrch trate, nahustený padok či kvôli spletitej a úzkej šikane v prostrednom sektore, kde to v jednom z voľných tréningov oprel Carlos Sainz. Zatiaľ čo prvé dva z problémov by mali byť v nadchádzajúcej sezóne už minulosťou, tretí zostáva aj naďalej prítomný.

Jednou z najväčších zmien pre nadchádzajúci ročník je, že padok, ktorý bol v minulom roku natlačený pri jednej z vonkajších tribún Hard Rock Stadium, sa presunie dovnútra tohto štadióna.

Fanúšikovia dostanú možnosť zakúpiť si vstupenky na jedinečné vyhliadkové miesto, z ktorého budú môcť dianie v tomto novom padoku sledovať. Počas pretekového víkendu tiež dôjde k vybudovaniu trojposchodovej Paddock Club hospitality o rozlohe 190 tisíc m².

Okruh rovnako dostane nový asfalt, ktorý by mal uľahčiť predbiehanie, hoci sme úspešných manévrov videli v minulom roku až 45.

„Trať mohla vyzerať rovnako ako v minulom roku,“ nechal sa počuť promotér Veľkej ceny Miami Tom Garfinkel. „Stanovili sme si však cieľ mať skvelé preteky a vidieť veľa predbiehaní a súbojov koleso na koleso. Na trati, na ktorej sme jazdili v minulom roku, boli časti, kde bola „plná čiara“, hoci sa tam malo dať predbiehať. Neboli sme s tým spokojní.“

„Rozhodli sme sa preto zainvestovať. Veríme, že sa nám to oplatí a urobíme pretekanie lepším. Podľa tímov a pilotov sa tu pretekalo dosť dobre, ale my chceme, aby bol okruh taký dobrý, aký len môže byť.“

Napriek tomu, že v rámci okruhu bola v minulom roku azda najviac kritizovaná úzka šikana v prostrednom sektore, zdá sa, že k jej úprave nateraz nedôjde.

„Oblasť tejto šikany bola vyvinutá týmto spôsobom z bezpečnostných dôvodov,“ ozrejmil Garfinkel. „Hovorili sme so všetkými šéfmi tímov, so všetkým jazdcami, hovorili sme s F1 a FIA. Názory na šikanu boli rôzne – niektorým pretekárom sa to nepáčilo, iní si mysleli, že je to v poriadku.“

„Keď sme si nad to sadli s F1, FIA a [Hermannom] Tilkem, rozhodli sme sa, že nateraz nebudeme robiť žiadne zmeny. Uvažovali sme nad tým, že by sme to možno trochu sploštili. Stále nad tým uvažujeme, keďže práve dokončujeme veci, ale nateraz to zostane rovnaké.“

K určitým úpravám trate však dôjde, niektoré z výbehových zón budú cielene zmenšené, a to z dôvodu rozšírenia hospitality.

„Niektoré výbehové zóny sa zmenšia. Niektoré časti hospitality sa priblížia k pretekárskej dráhe, ale jej samotné usporiadanie zostáva v podstate rovnaké,“ dodal Garfinkel.