logo F1online.skF1online.sk

Ferrari hľadá odpovede, v zákrutách nebolo silnejšie ako Red Bull

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala16. 5. 2022

Nastaviť monopost F1 je vždy o kompromisoch: Zvolíte si menej prítlaku a budete rýchlejší na rovinkách, alebo maximálku obetujete v prospech technickej časti okruhu? Ferrari už od začiatku sezóny uprednostňuje druhý prístup, no v Miami mu nevyšiel.

Na Floride skutočne platilo, že Red Bull mal na rovinkách rýchlostnú výhodu. Videli sme to napríklad v pretekoch, keď sa Charlesovi Leclercovi ani s pomocou DRS nepodarilo prekonať Maxa Verstappena. Prispel k tomu fakt, že Ferrari nesiahlo po menšom zadnom krídle — to síce bolo pripravené, ale príliš drsný asfalt vzbudzoval v inžinieroch obavy najmä v súvislosti s degradáciou.

Scuderia preto nasadila pôvodné zadné krídlo na väčší prítlak, čo jej umožnilo dosahovať lepšie časy v technickej časti okruhu. Pravdou však je, že ani s touto pomocou sa v pomalých a stredne rýchlych zákrutách nedokázala výraznejšie odpútať od súperov z Red Bullu.

Max Verstappen bol obzvlášť rýchly v šikane pred najdlhšou rovinkou na okruhu, čo ho chránilo pred útokmi dobiedzajúceho Ferrari. V Maranelle preto musia zistiť, prečo neboli v zákrutách rýchlejší ako súper, ktorý mal nasadené menšie zadné krídlo.

“Z pohľadu nastavení krídel sme jazdili s väčším prítlakom. Obyčajne strácate rýchlosť na rovinkách, ale trochu získavate v zákrutách,” vysvetľuje Mattia Binotto. “Myslím, že v Miami sme boli rýchlejší v zákrutách 5, 6 a 7, ale azda to neplatilo o tých veľmi pomalých zákrutách 11, 12 a 13.”

Zato červení býci prekvapili. “Red Bull bol v tomto ohľade veľmi dobrý. Na stredne tvrdej zmesi sú takí silní, že minimálne vo veľmi pomalých zákrutách boli rovnako rýchli ako my. Ešte musíme zistiť dôvod, toto je vec, ktorú musíme podrobiť analýze a pochopiť. Verím, že je to spôsobené skutočnosťou, že v posledných pretekoch predstavili vylepšenia, ktoré ich auto skrátka zrýchlili.”

Avšak, nemuselo to byť spôsobené len prítlakom či vylepšeniami, ale aj prácou s pneumatikami. V pomalých zákrutách, v ktorých krídla a podlaha negenerujú toľko prítlaku, zohráva väčšiu úlohu práve výkon gúm.

Charles Leclerc si všimol, že Red Bullu sa darilo na mäkších zmesiach, najmä v pretekoch. “Hlavne na mäkších gumách, na mediumkách a softoch, to platilo už dve veľké ceny po sebe. Ich pretekové tempo vyzerá byť o čosi lepšie, lepšie manažujú pneumatiky.”

“V kvalifikácii sa nám vždy podarilo dostať pneumatiky do správneho okna, čo nám pomáha, ale v dlhých stintoch sa v porovnaní s nimi trápime o čosi viac,” zhodnotil monacký jazdec.

Súvisiace články

Diskusia