logo F1online.skF1online.sk

Ricciardo šetril aj na vode: O to boli preteky v Miami ťažšie

Daniel Ricciardo
© Motorsport Images/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala13. 5. 2022

Horúčava a vysoká vlhkosť poriadne znepríjemňovala jazdcom víkend v Miami. Piloti McLarenu to však mali ešte o čosi náročnejšie. Daniel Ricciardo prezradil, že tím sa rozhodol šetriť hmotnosť aj na jeho nápoji, a tak v nedeľu jazdil dehydrovaný.

Minimálny hmotnostný limit je na tento rok stanovený veľmi prísne. Takmer všetky tímy v padoku preto robia maximum, čo je v ich silách, aby znížili hmotnosť svojich monopostov. Niektoré predstavujú odľahčené verzie komponentov, iné “zoškrabávajú” lak zo svojich áut, ďalšie zas šetria vodou, ktorú majú jazdci počas pretekov k dispozícii.

Taký Max Verstappen po pretekoch prezradil, že schudol neuveriteľné tri kilogramy. Okamžite po tom, čo preťal cieľovú čiaru, vyhlásil, že sa potrebuje napiť. Svoje si v Miami vytrpel aj Daniel Ricciardo.

“Áno, aj teplo zohralo svoju úlohu,” rozhovoril sa o strastiplnej nedeli Daniel Ricciardo, keď sa ho motorsport.com spýtal, či mu preteky pripomenuli Singapur alebo Malajziu. “Je to náročné, všetci tu bojujú o každý gram.”

“Nie sme na tom tak luxusne, aby sme mohli do nápoja dať tri litre. Mali sme trošku, no toľko tekutín nestačí. Je prirodzené, že sa dehydrujete. Bola to skutočná horúčava,” pokračoval 32-ročný Austrálčan. “Všetci pracovali veľmi tvrdo, jazdci, mechanici, skrátka všetci pociťujú tú páľavu.”

Keď Ricciardo zbadal šachovnicovú vlajku, cítil zadosťučinenie, no onedlho mu inžinier pokazil dobrú náladu. “Keď som preťal cieľovú čiaru, úprimne som si myslel, že som desiaty. Nie je ľahké to presne vedieť, keďže sa neustále bojuje a autá raz za čas vyjdú mimo trať. V hlave som si to však prepočítaval a vychádzalo mi, že dosť áut vyšlo mimo trať a dosť som ich predbehol, aby som mal byť na bodoch.”

“Nakoniec nám niečo chýbalo. Nemyslím si, že by sme mohli uvažovať na štýl čo by bolo keby. Neboli sme skrátka dosť rýchli, len sme sa tam nejako snažili udržať. Keď sú všetci v zákryte, na rovinkách stále trochu strácame. Ide tu o odpor auta a podobné veci,” myslí si pilot McLarenu.

Viacerí piloti štartujúci na tvrdých pneumatikách využili výjazd bezpečnostného vozidla. Obe Ferrari a Mercedes Lewisa Hamiltona sa zdráhali nasadiť mäkkú zmes, no Daniel Ricciardo jej dal šancu. Ukázalo sa, že vďaka nej pár áut predbehol, hoci z biedy ho to nevytrhlo.

“Z bezpečnostného vozidla som bol viac natešený,” priznal Ricciardo. “Pred sebou som mal pár áut na starých hardoch, no ja som ich nedokázal oživiť, nemal som na nich dobrý pocit. Myslel som si teda, že niečo ešte budeme môcť ukázať. Držal som sa ich, ale nestačilo to, aby som spravil dojem. Nakoniec sme asi neboli dosť rýchli.”

Austrálčan dorazil do cieľa na jedenástom mieste. Napokon by sa aj ocitol na bodoch, keďže Alonso dostal päťsekundový trest, no to by nesmel predbiehať mimo trate pri súboji s Kevinom Magnussenom.

Oveľa väčšie sklamanie z toho nevzniklo. “Videl som vo výsledkoch, že namiesto jedenásteho som trinásty, stále bez bodov. Spomínam si, že párkrát som šiel koleso na koleso s Haasmi a mal som pocit, že zvádzame pekné súboje. Žiaľ, nie je to o prvú päťku ani nič podobné. Nie som si ešte istý, prečo ma evidujú až na trinástom mieste, no celkový obraz mojich pretekov to nemení.”

Súvisiace články

Diskusia