Zostávame skeptikmi, znie pred novou sezónou z Mercedesu
Pesimistický Mercedes. Šéf tejto stajne Toto Wolff častokrát hovorieva, že on je človek, ktorý vždy vidí pohár ako poloprázdny. Tento prístup si ľudia v Brackley zrejme osvojili. Aj technický riaditeľ stajne Mike Elliott pred uvedením monopostu W14 hlási, že v Mercedese musia zostať skeptickí.
Bol to pre tento tím náročný rok. Po predstavení odvážneho „konceptu bez bočníc“ chcel Mercedes vziať začiatok novej éry útokom a opäť víťaziť. To sa však ukázalo ako veľmi ťažko splniteľná úloha a pilotov tejto stajne čakal najťažší rok v hybridnej ére.
Mercedes sa postupne posúval a svoje auto vylepšoval, no trvalo takmer celú jednu sezónu, kým mohol tím reálne pomýšľať na víťazstvo. To sa nakoniec podarilo, zásluhou Georgea Russella v Brazílii, avšak nič to nezmenilo na fakte, že táto sezóna skrátka nebola úspešná. Ako však budeme o rok v tomto čase hodnotiť výkonnosť nového monopost W14?
„Bude zaujímavé sledovať, ako sa budeme posúvať ďalej. Podľa mňa musíme zostať skeptickí a úprimne priznať, že sme na konci tejto sezóny boli pozadu,“ povedal technický riaditeľ Mercedesu Mike Elliott.
„Myslím si, že sme v priebehu roka urobili dobrý pokrok a som naozaj spokojný s kultúrou, prístupom a vynaloženým úsilím v snahe posúvať tento tím dopredu. Výsledok tohto snaženia uvidíme v budúcom roku,“ dodal Elliott.
V posledných rokoch sme boli zvyknutí vídať Mercedes vpredu, takže forma monopostu W13 bola najmä v úvode sezóny prekvapivá. Pohľad na Lewisa Hamiltona, ktorý v Saudskej Arábii vypadol už v Q1, nadvihol nejedno obočie. Ku koncu sezóny však už bolo badateľné, že je to stále ten starý a mocný Mercedes.
„Ja sa na veci a plánovanie nepozerám z krátkodobého hľadiska, nepozerám sa na ďalšie preteky, dokonca ani na rok, dva alebo päť dopredu. Ja chcem, aby sa tento tím neustále rozvíjal, aby sa zakaždým usiloval o víťazstvá a každý rok bojoval o titul, ale nebral to ako samozrejmosť,“ povedal šéf Mercedesu Toto Wolff.
„Hovoríme tu o poslednej sezóne ako o najväčšej katastrofe a podľa mňa by sme taký pocit aj mali mať. Na druhej strane sme však skončili v Pohári konštruktérov na treťom mieste, boli blízko Ferrari, vyhrali preteky a viac ako desaťkrát vystúpili na stupne víťazov.“
„Nech sa na začiatku budúcej sezóny stane čokoľvek, bude to ďalší stavebný kameň pri ceste za úspechom tohto tímu,“ dodal Wolff.