Po urážkach a kritike boli prvé preteky v Bahrajne obrovský úspech, hovorí Čou | Magazín F1 - F1online.sk

Po urážkach a kritike boli prvé preteky v Bahrajne obrovský úspech, hovorí Čou

fotka k článku undefined
zdroj: DPPI/Sauber Media Hub

Kuan-jü Čou sa stal prvým Číňanom vo Formule 1 a hneď pri svojej premiére aj prvým Číňanom na bodoch. Rodáka zo Šanghaja nečakal vôbec jednoduchý začiatok kariéry v najvyššej motoristickej triede a veľkú výzvu mu pripravila aj verejnosť, ktorá nebola príliš prajná.

Čou vytvoril v Alfe Romeo úplne novú jazdeckú dvojicu. Stajňu z Hinwilu po skončení sezóny 2021 opustili Kimi Räikkönen a Antonio Giovinazzi, ktorých nahradili Valtteri Bottas a nováčik Kuan-jü Čou. Čínsky mladík vo svojej juniorskej kariére získal „iba“ jeden titul, keď sa začiatkom roka 2021 zúčastnil málo prestížnej ázijskej Formuly 3.

Počas svojich troch rokov vo Formule 2 vybojoval postupne celkové siedme, šieste a tretie miesto. To sú všetko veľmi pekné výsledky, ale beztak sa mnohí neubránili dojmu, že si svoje miesto vyslúžil najmä vďaka čínskemu pasu a sponzorstvu, ktoré prvý Číňan vo Formule 1 priťahuje.

Počas zimnej prestávky práve táto skutočnosť na Čoua doľahla, keď mu niektorí dali pocítiť, čomu „v skutočnosti“ vďačí za svoju sedačku v Alfe Romeo. Ten však kritikom na prvých pretekoch sezóny odpovedal tým najlepším spôsobom, keď v Bahrajne finišoval desiaty a získal svoj prvý bod.

„Po všetkých tých veciach, urážkach a kritike, ktorým som čelil v priebehu zimnej prestávky, to bol pre mňa ohromný výsledok,“ povedal Čou pre Autosport.

„Keď bol oznámený môj podpis v Alfe Romeo, tak ma mnohí mne neznámi ľudia súdili kvôli mojej národnosti. Nie je najkrajšia skúsenosť si niečím takým prejsť, veď ide o váš veľký sen.“

„Bol som veľmi vďačný za svoj prvý bod na prvých pretekoch, čo mi pomohlo to zo seba striasť. Nechať za seba hovoriť výkony na trati pre mňa veľa znamená, pretože vďaka tomu sa začnú ľudia obracať, začínajú vám rozumieť a začínajú vás spoznávať,“ hovorí Čou.

Aj keď v bodovom súčte za svojím tímovým kolegom Valtterim Bottasom zaostal, tak v celom priebehu sezóny 2022 podával solídne výkony a v Alfe Romeo si ho nakoniec ponechali aj na ďalší rok. Prelomovou sa preňho stala Veľká cena Kanady, keď sa mu v mokrej kvalifikácii podarilo prebojovať až do Q3 a potom v pretekoch finišovať na peknom ôsmom mieste.

„Niečo také by som nikdy nečakal,“ spomína na víkend v Montreale Čou. „Trať v Kanade je náročná. Je to svojím spôsobom mestský okruh a hlavne na výjazdoch nemáte priestor na chyby, pretože tam na vás číhajú múry.“

„Bol to výsledok, ktorý som si musel zaslúžiť po nejakých troch alebo štyroch vypadnutiach v rade, a pre mňa osobne zároveň zlomový okamih,“ dodal Čou.