logo F1online.sk

Prvý balík vylepšení prišiel až v Suzuke, hovorí Čou

Kuan-jü Čou
© DPPI/Sauber Media Hub
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 12. 2022

Tím Alfa Romeo po záverečnom trileri napokon v boji s Aston Martinom dokázal udržať celkové šieste miesto v Pohári konštruktérov. Piloti stajne prakticky od polovice sezóny viedli defenzívne boje a aj s pomocou chýb a nevyužitých príležitostí hlavného konkurenta sa napokon tešia z cenného umiestnenia. V tíme však vedia, že do budúcna musia vyriešiť zásadný problém.

Po úspešnom úvode sezóny začal monopost C42 zaostávať. Dôvod bol jednoduchý – nedostatočný vývoj a pokrivkávajúci produkčný proces. „Je to celkom zrejmé: ostatné tímy boli o niečo málo efektívnejšie po stránke vývoja nových dielov,“ povedal v rozhovore pre RacingNews365.com pilot tímu Kuan-jü Čou.

„Náš prvý balík vylepšení dorazil až do Suzuky a potom ďalší do Austinu, čo bolo do konca sezóny všetko. Keby nové diely dorazili skôr, tak to mohol byť v boji o šieste miesto iný príbeh, ale je to tak, ako to je,“ dodal.

V priebehu samotnej sezóny obaja piloti stajne z Hinwilu poukázali na to, že prúd vylepšení a produkcia nových dielov neprebiehala takým tempom ako u konkurencie. Všetko to je dôsledok nedostatočných zdrojov a zaostalej infraštruktúry, čo musí tím do budúcna zlepšiť.

„Nenaplnili sme rozpočtový strop,“ priznáva Čou. „Dúfam, že v budúcom roku prinesie veľký rozdiel rýchlejšie prinášanie nových dielov na trať.“

Alfa Romeo vstúpila do novej éry s úplne novou jazdeckou dvojicou, keď Čou a Valtteri Bottas vystriedali v kokpitoch tímu Kimiho Räikkönena a Antonia Giovinazziho. Podľa očakávania pozbieral viac bodov ostrieľaný Fín, avšak v druhej polovici sezóny neboli jeho výsledky také dominantné a Čou rozhodne zanechal dobrý dojem.

„V prvej polovici sezóny som možno bol párkrát za Valtterim, ale to je normálne, pretože som sa musel všetko naučiť,“ hovorí Čou.

„V kvalifikáciách som sa do toho pomaly dostával a práve v sobotu som bol k Valtterimu najbližšie. V druhej polovici sezóny sme si boli vyrovnaní a niekedy som bol aj rýchlejší, takže je to veľký pokrok z mojej strany. Prísť na novú trať už pre mňa v druhej polovici sezóny, napríklad v Singapure či Sao Paule, nepredstavovalo taký problém v porovnaní s úvodom sezóny.“

„V budúcom roku však bude tlak väčší, pretože to nebude moja prvá sezóna. Každý bude očakávať viac, ale dúfam, že mi pomôžu skúsenosti z tohto prvého roka,“ dodal Čou.

Súvisiace články