Ralf Schumacher: Dopočul som sa, že dni Bottasa v Alfa Romeo sú už zrátané | Magazín F1 - F1online.sk

Ralf Schumacher: Dopočul som sa, že dni Bottasa v Alfa Romeo sú už zrátané

fotka k článku undefined
zdroj: DPPI/Sauber Media Hub

Mladší z bratov Schumacherovcov sa dopočul, že Valtteri Bottas môže prísť už čoskoro o svoju sedačku v tíme z Hinwilu. Padokom vraj kolujú špekulácie, že Fín nefiguruje v plánoch nového šéfa stajne Andreasa Seidla a jeho pôsobenie v švajčiarskom celku sa pomaly chýli ku koncu.  

Bottas síce už medzičasom avizoval, že by bol rád súčasťou tímu aj po tom, čo ho v roku 2026 prevezme Audi, no dovtedy pretečie ešte veľa vody. Navyše, ak je na údajných chýroch niečo pravdy, mal by sa preventívne obzerať po alternatívnom pôsobisku.

„Som zvedavý, čo zamýšľa s jazdcami Andreas Seidl,“ uviedol Ralf Schumacher pre Motorsport-Total.com. „Šíria sa rôzne špekulácie.“

„Čou má svoju pozíciu viac-menej istú, prináša so sebou balík peňazí, čo nie je do roku 2026, kedy Audi vstúpi do F1, rozhodne zanedbateľné. Ale o Bottasovi kolujú chýry, že jeho dni sú už zrátané a nemal by tam nevyhnutne zostať príliš dlho.“

Schumacher považuje prestup Seidla z Wokingu do Hinwilu za správny krok. Nemec už totižto v minulosti s koncernom Volkswagen spolupracoval, keď viedol Porsche v kategórii LMP1 v Le Mans.

„Andreas Seidl má skúsenosti s prototypmi Porsche a McLarenom vo Formule 1, čo je samozrejme veľmi cenné a je veľkým prínosom,“ poznamenal bývalý jazdec Toyoty či Williamsu. „Na základe toho to vyzerá tak, že to bude celkom fungovať. Sauber je tiež skonsolidovaný, musíte uznať, že v tomto roku nemali vôbec zlé auto.“

Podľa Schumachera sa Seidl nerozhodol opustiť McLaren len pre výzvu v podobe Audi, no svoju úlohu zohral aj fakt, že britský tím nenapreduje v prestavbe infraštruktúry – tento problém ho dlhodobo trápi – tak, ako sa pôvodne očakávalo.

„Myslím si, že v McLarene to všetko ešte chvíľu potrvá. V tomto roku sa s týmto problémom veľmi nepohli. Domnievam sa, že reštrukturalizácia a výstavba aerodynamického tunela, ktorý je mimoriadne potrebný, v súčasnosti brzdí tím. Možno to na vkus Seidla trvalo až príliš dlho,“ dodal Ralf Schumacher.