V budúcej sezóne máme očakávať kratšie DRS zóny | Magazín F1 - F1online.sk

V budúcej sezóne máme očakávať kratšie DRS zóny

fotka k článku undefined
zdroj: Getty Images/Red Bull Content Pool

Bitka o DRS. Určite si spomeniete na vlaňajšiu Veľkú cenu Saudskej Arábie, keď Charles Leclerc i Max Verstappen bojovali o to, kto dostane DRS. Monacký pretekár nielen v Džidde, ale aj v Bahrajne hral s pilotom Red Bullu hru a nemal problém vzdať sa vedenia výmenou za možnosť otvoriť zadné krídlo na ďalšej rovinke. Predbiehanie musí byť predbiehaním a nie obiehaním, takže FIA sa na to pokúsi v budúcom roku zareagovať.

DRS nie je od svojho zavedenia vo Formule 1 tak celkom populárne. Mnohými je považované za „umelý prvok“, avšak bez neho by bol život bežného fanúšika zrejme ešte ťažší.

V tomto roku sme sa s novými pravidlami vydali správnym smerom, keď sa pretekanie i šou celkovo zlepšili. Stále však máme na čom pracovať a Formula 1 chystá v spolupráci s FIA ďalšie novinky. DRS totiž bolo na niektorých okruhoch príliš silné a príliš efektívne, čo niekoľko dôležitých mozgov primälo zamyslieť sa.

„Na niektorých pretekoch možno budeme potrebovať skrátiť DRS zóny. Nechceme, aby predbehnutie bolo, ako sa hovorí, nevyhnutné alebo celkom jednoduché. Musí to byť bitka,“ povedal technický riaditeľ FIA pre monoposty Nikolas Tombazis, ktorého cituje Motorsport.com.

„Ak k tomu dochádza príliš rýchlo, keď len vidíte monopost blížiť sa a potom zmiznúť v diaľke, je to vlastne ešte horšie než zostať vzadu a nemať možnosť predbehnúť. Musíme skrátka nájsť ten správny balans,“ dodal Tombazis.

Odchádzajúci výkonný riaditeľ F1 pre motoršport Ross Brawn minulý mesiac povedal, že šéfovia športu by sa nemali báť sťažiť predbiehanie prostredníctvom DRS. „Vieme, že fanúšikom, a nám vlastne tiež, sa nepáči spôsob ‚dôjdi na rovinku, otvor DRS, predbehni, zrýchli a vytvor si náskok.‘“

„Myslím si, že v ideálnom svete by DRS malo slúžiť len na priblíženie sa k zadnému krídlu, aby ste mohli naozaj poriadne zaútočiť. Podľa mňa by sme sa na okruhoch ako Monza nemali báť skrátenia DRS zón, pretože to pôsobí trochu ako: ‚priblíž sa, stlač gombík a predbehni.‘ Je to trochu rituálne, však? Nevzbudzuje to veľký údiv, takže by sme sa nemali báť obmedziť používanie DRS na miestach, kde sa ukazuje ako príliš silné,“ povedal Brawn.