logo F1online.skF1online.sk

Dôležitý krok FIA: Kvôli šprintom sa nezanedbateľne zvýši rozpočtový strop

Po štarte šprintu na VC Emilia Romagna 2022, Charles Leclerc
© LAT Images/Pirelli
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík8. 12. 2022

Keď viac šprintov, tak aj viac peňazí. Na niečom takom si veľké tímy vlani „postavili hlavu“ a zablokovali vyšší počet šprintov. Niečo také už mocipáni Formuly 1 nemienili v tomto roku dopustiť a nezanedbateľne navýšili rozpočtový strop.

Pre prípad nehody pri šprinte musíme byť schopní škody nahradiť. Z rokovaní o navýšení počtu šprintov sa stali rokovania o navýšení rozpočtového stropu. Keď bol v roku 2021 šprintový formát zavedený, dostali tímy väčší priestor na dýchanie a tiež možnosť minúť niečo navyše v prípade, že priamo počas šprintu dôjde k nehode.

Vlani žiadali veľké tímy za navýšenie počtu šprintov z troch na šesť šialených päť miliónov dolárov k dobru. Rokovanie o dodatočných šprintových pretekoch sa tak zmenilo na (ako to už vo Formule 1 býva) obchodné rokovania.

Tento týždeň sa na tradičnom stretnutí Svetovej motoristickej rady zrejme podarilo celú záležitosť konečne uzavrieť, keď tímy, FIA a Formula 1 dospeli k dohode.

Doteraz platilo, že tímy môžu v rámci rozpočtového stropu za každý šprint dodatočne utratiť 150-tisíc dolárov (fakticky sa tak navýšil strop o túto sumu) a tiež minúť ďalších 100-tisíc v prípade, že počas šprintu dôjde k nehode a škodám. Existovala tiež možnosť minúť aj nad rámec tých 100-tisíc v prípade, že škody presiahnu túto sumu.

To sa však v rokoch 2023 a 2024 zmení. Miesto 150-tisíc budú môcť tímy utratiť za každý šprint rovných 300-tisíc navyše. To znamená, že miesto 450-tisíc pri troch šprintoch sa rozpočtový strop navyšuje o 1,8 milióna pri šiestich. Ďalšou novinkou je, že pripísanie dodatočných nákladov v prípade nehody a škôd počas šprintu už nebude možné.

Tímy tak dostanú „iba“ 1,8 milióna navyše a tam to končí.

Súvisiace články

Diskusia