logo F1online.sk

McLaren: Sme na ceste, no zaberie to čas

Andreas Seidl
© Motorsport Images/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl6. 12. 2022

Kam kráčaš, McLaren? Táto otázka sa po sezóne 2022 natíska mnohým fanúšikom jednej z ikonických značiek Formuly 1. Vedenie tímu zdôrazňuje, že napriek miernemu ústupu z vydobytých pozícií, je tím stále na ceste, ktorej cieľovou destináciou by mal byť návrat na špičku.

Čisto z pohľadu umiestnenia v Pohári konštruktérov McLaren mierne klesá – v roku 2020 to bolo tretie miesto, následne štvrté, a teraz až piate.

Britský tím nezachytil výraznú zmenu pravidiel a prakticky počas celej uplynulej sezóny sa snažil riešiť problémy monopostu MCL36. „Ak sumarizujeme túto sezónu, cítime, že to oproti tým predošlým bol krok späť,“ priznal šéf tímu Andreas Seidl, ktorý však jedným dychom našiel aj pozitíva. „Ako tím sme zároveň urobili veľa krokov smerom dopredu. Preto to na konci stále vnímam ako pozitívnu sezónu.“

Fanúšikovia však určite chcú viac než piate miesto v Pohári konštruktérov a jedno zázračné pódium Landa Norrisa z Imoly. Na rozdiel od predošlých ročníkov, McLaren prakticky nikde neatakoval top tímy a často mal problémy s konkurentmi zo stredu poľa. Kým v ostatných rokoch bola jeho silnou stránkou rýchlosť na rovinkách, tá sa po zmene pravidiel zaradila medzi jeho najväčšie slabiny, kvôli čomu Lando Norris a Daniel Ricciardo len sťažka predbiehali svojich súperov.

„Cieľ pre budúci rok je jasný – chceme urobiť ďalší krok. Nie je to len o aute ako takom, vrátane jeho slabín, ktoré sme všetci videli. Je to aj o tom, aby sme sa ak tím posunuli vo všetkých aspektoch,“ vyhlásil Andreas Seidl.

Šéf McLarenu často zvykne zdôrazňovať, že na návrat na čelo je potrebný čas. „Nachádzame sa na ceste. Presne vieme, čo potrebujeme ďalej urobiť, aby sme v najbližších rokoch urobili ten finálny krok. Zároveň si uvedomujeme, že to zaberie určitý čas. Dobré je, že jednotlivé kúsky postupne zapadajú do seba.“

Jednou z oblastí, v ktorých britská stajňa zaostáva oproti špičke, je infraštruktúra. Včera sme vám priniesli článok, v ktorom sme analyzovali 18-mesačný sklz pri plnení investičného plánu v tejto oblasti.

„Mám realistický pohľad na vec a vnímam obmedzenia, ktoré stále máme, a to predovšetkým na strane infraštruktúry. Zvlášť je to vidieť v porovnaní s tímami, ktoré sú pred nami, a dokonca aj pri pohľade na Alpine či našich súperov za nami,“ skonštatoval Andreas Seidl, ktorý však do doby dokončenia nového veterného tunela či ďalších investícií rozhodne odmieta sedieť so založenými rukami. „Možno sa nevyhnutne nemusíme posunúť dopredu v Pohári konštruktérov, ale zároveň sme pretekári a každé ráno sa zobúdzame s túžbou nájsť nejakú skratku na našej ceste a odviesť lepšiu prácu.“

V tíme si napríklad od nového veterného tunelu veľa sľubujú. „Vnímame technologické nedostatky, ktoré má súčasný veterný tunel. Ak sa pozrieme na tento veterný tunel v porovnaní s naším novým, vieme, kde je problém. Zatiaľ ho však nemôžeme úplne vyriešiť, kým nemáme poruke lepšiu technológiu,“ skonštatoval výkonný riaditeľ tímu Zak Brown.