Po takom roku budem mať vo všetkom už len šťastie, hovorí Alonso
Sezóna 2022 sa nám pomaly chýli ku koncu, ale život vo Formule 1 ani len nespomaľuje, nietožeby sa zastavil. Už v utorok po skončení posledných pretekov nás čakajú na okruhu Yas Marina posezónne testy, kde v nových pôsobiskách uvidíme viacero jazdeckých akvizícií. Prvýkrát sa v „uniforme“ Aston Martinu objaví aj Fernando Alonso.
Bývalí zamestnávatelia urobia nejedno gesto dobrej vôle a svojich čoskoro už bývalých jazdcov uvoľnia spod zmlúv skôr, aby mohli uvoľniť miesta tým prichádzajúcim. Platí to aj pre Alpine, kde sú radi, že budú môcť v garáži skôr privítať Pierra Gaslyho a na oplátku umožnia McLarenu a Aston Martinu využiť v Abú Zabí služby svojich bývalých pilotov Oscara Piastriho a Fernanda Alonsa, aby začali svoju púť v nových pôsobiskách.
Možno to nebude rozhodujúca skúsenosť, ale to neuberá nič na jej dôležitosti. Dobre si to uvedomuje aj taký ostrieľaný matador ako Fernando Alonso.
„Je to dôležité,“ povedal „El Nano“ na margo testu. „Z výkonnostného hľadiska to nebude dôležité, pretože všetci svoje autá v budúcom roku dosť zmenia, ale z pohľadu komfortu, posedu, volantu, tlačidiel na ňom a vecí, ktoré by som rád zmenil, aby mi padli ako uliate, bude pekné dostať jeden deň v aute. Takže sa na to teším.“
Ten sa už vytasil s nejedným odvážnym tvrdením na margo svojho budúceho zamestnávateľa. Padali dokonca aj slová ako „titul“ alebo „šampionát“, čo je vzhľadom na súčasnú formu Aston Martinu a priebežné siedme miesto v Pohári konštruktérov poriadne odvážne.
„Nemyslím, že sa niekto v Aston Martine v tomto roku až tak pozeral na výsledky. Je dobré vidieť nejaké zlepšenie, ale podľa mňa tu tento tím nie je, aby skončil na šiestom, piatom alebo štvrtom mieste v Pohári konštruktérov. Je tu, aby získal titul a o to sa budeme v rokoch 2023 a 2024 pokúšať,“ povedal Alonso.
Ten tiež dúfa, že si počas nešťastnej tohtoročnej sezóny vybral všetku smolu a v tej nasledujúcej už bude šťastena stáť na jeho strane. „Myslím si, že po takom roku, ako bol tento, budem mať v tom budúcom obrovské šťastie vo všetkom.“
„Viem, že po Mexiku sa veľa hovorilo o piatich vypadnutiach, ale boli tu problémy aj v ďalších asi štyroch pretekoch, ktoré som buďto dokončil bez batérie, alebo tiež v takom Rakúsku auto neštartovalo alebo som stratil koleso pri zastávke v boxoch,“ prehlásil Alonso, ktorý vlastne priznal, že v Rakúsku nebol pit stop vykonaný správne a on bol s uvoľnenou pneumatikou vypustený na trať, za čo mal dostať trest. Keďže sa však vrátil do boxov a mechanici opätovnou výmenou „zahladili stopy“, nemala FIA ako preukázať, že došlo k nebezpečnému vypusteniu.
„Takže to bol úžasný rok, dvadsať pretekov a problémy asi v deviatich z nich, čo je takmer 50 percent z celkového počtu,“ dodal Alonso.
- Značky
- Fernando Alonso