logo F1online.sk

Cunoda nechápe Ricciardov manéver: Taký skúsený jazdec, je to šokujúce…

Kolízia Daniela Ricciarda a Júkiho Cunodu
© FOM/Screenshot
Milan Kubala
Milan Kubala31. 10. 2022

AlphaTauri zažila ďalšiu z nedieľ, na ktoré bude chcieť čím skôr zabudnúť. Pierreovi Gaslymu sa tentoraz body neušli a Júki Cunoda ani nedošiel do cieľa. V 50. kole si s ním totiž “poradil” Daniel Ricciardo.

Ricciardo zamieril do boxov medzi úplne poslednými. Obul mäkkú zmes a ocitol sa na trinástom mieste, na ktorom potreboval započať stíhaciu jazdu. Jeho prvým terčom sa stal Júki Cunoda, nanešťastie pre Japonca doslovne.

Pilot McLarenu sa veľmi rýchlo dotiahol na Cunodu, no po DRS zónach v prvej a štvrtej zákrute sa cez neho nedokázal dostať. V šiestej zákrute s dvoma vrcholmi sa preto natlačil na vnútornú stranu a zdalo sa, že sa pokúsil o manéver na mieste, kde je to takmer nemožné.

Cunoda to zrejme nečakal. Nasledovala kolízia, ktorá vymrštila AlphaTauri do vzduchu. Tá ešte dokázala dokrivkať do boxov, no mechanici zhodnotili, že poškodenie je príliš veľké na to, aby mohla pokračovať.

Júkimu Cunodovi po pretekoch nešlo do hlavy, o čo sa Ricciardo pokúšal. “Je to škoda, až dovtedy sme mali veľmi dobre rozbehnuté preteky,” povzdychol si Japonec, ktorý bol v čase kolízie jedenásty. “Je šokujúce, ako sa tam snažil predbiehať.”

“Tam je to takmer nemožné, no on mi to tam skrátka poslal a zničil mi monopost. Neviem, či aj jemu sa niečo poškodilo, ale toto je naozaj šokujúce. A veľmi frustrujúce,” vyčíta Ricciardovi jeho prehnanú horlivosť.

Ricciardo nakoniec obsadil siedme miesto aj napriek tomu, že komisári mu za tento “výkon” naparili desaťsekundovú penalizáciu. Siedme miesto mu to však nevzalo. Ukázalo sa totiž, že stratégia stredne tvrdá-mäkká bola výrazne rýchlejšia.

Daniel Ricciardo akceptuje svoju vinu, ale jedným dychom dodáva, že aj Cunoda by si mal aspoň trochu spytovať svedomie. “Videl som opakované zábery. Beriem väčšiu časť zodpovednosti, ale určite nemám pocit, že by som za to mohol stopercentne len ja.”

Austrálčan sa to následne pokúsil vysvetliť. “Neprebrzdil som, zostal som na apexe. Pravda je taká, že som ho tam neplánoval predbehnúť, ani som nechcel. Povedal som si, že na vnútrajšku je najviac gripu — inak je trať zaprášená , tak ak ho trochu vytlačím na špinavú časť, budem mať lepší výjazd.”

“Pravdepodobne sme si mali nechať o 20-30 centimetrov viac a všetko by bolo v pohode. Možno ani toľko by nebolo treba. Kiežby sa to nestalo a je mi to ľúto, ale desať sekúnd za to bolo viac než dosť,” zhodnotil verdikt komisárov Ricciardo, ktorého trest napokon ani nemusel mrzieť. Minimálne z pohľadu výsledkov.

Pilot McLarenu vraj čakal penalizáciu, no vo vysielačke chcel riaditeľstvu pretekov vysvetliť, že tento incident a jeho kolíziu s Carlosom Sainzom z Imoly nemožno porovnávať. Nakoniec si to však rozmyslel.

“Došlo mi, že niečo s tým budú musieť spraviť,” pokračoval Ricciardo. “V zápale boja je to náročné, ale nespomínam si, že by som prebrzdil ako za Carlosom v Imole, keď som šiel k apexu a pošmykol sa až doňho. Nemal som taký pocit. Chcel som sa teda ozvať vo vysielačke a trochu sa vyventilovať, ale nakoniec som sa zdržal. Rozhodol som sa zatlačiť a dobehnúť to.”

Podarilo sa mu to, no Cunodovi zostali len oči pre plač. “Škoda tohto výsledku. Až dovtedy som skvele manažoval pneumatiky a v poslednom stinte som bol sebavedomý. Som veľmi sklamaný, že sa to skončilo po takej hlúpej chybe.”

“Daniel bol na inej stratégii a neskôr by ma poľahky predbehol. Mrzí ma, že taký skúsený jazdec sa pokúsi o manéver na mieste, kde to nie je možné. Body sme mali na dosah, tie majú pre nás cenu zlata. Z tohto víkendu si môžeme odniesť aj pozitíva, ale teraz chcem ísť preč a zresetovať sa,” doplnil Japonec.

Pierre Gasly bol v čase Cunodovho vypadnutia na pätnástej priečke. Nakoniec sa ešte posunul vyššie, no na body to nestačilo. AlphaTauri tak zostáva na deviatom mieste konštruktérskeho šampionátu o bod za Haasom.

“Je to ozajstná škoda, ale vedeli sme, že po štarte zo štrnásteho miesta to bude ťažké,” zhodnotil Gasly. “Šiel som naplno a prvá desiatka nebola ďaleko. Keby sme mali o jedno kolo viac, asi by sme to zvládli.”

Súvisiace články