logo F1online.sk

Wolff: Za naše problémy môže jedno rozhodnutie z októbra minulého roka

George Russell
© LAT Images/Mercedes
Tomáš Masár
Tomáš Masár25. 10. 2022

Šéf Mercedesu Toto Wolff sa domnieva, že za nezdary nemeckého giganta v prebiehajúcej sezóne môže jedno konkrétne rozhodnutie z októbra minulého roka, ktoré spustilo masívny domino efekt.

Presnejšie sa jednalo o rozhodnutie postaviť monopost W13 na základe predpokladu, že s autami novej generácie bude možné jazdiť extrémne nízko nad traťou. Avšak, ako už dnes dobre vieme, tímy boli nútené zodvihnúť svetlú výšku áut kvôli poskakovaniu. To úplne rozhodilo celý koncept strieborných šípov.

Rodák z Viedne tvrdí, že z tohto dôvodu sa tímu z Brackley nepodarilo obhájiť Pohár konštruktérov a zabojovať o víťazstvo v súťaži jednotlivcov. Oba majstrovské tituly tak smerujú najmä zásluhou Maxa Verstappena do Red Bullu. Holanďan v prebiehajúcej sezóne zvíťazil dovedna trinásťkrát, čím dorovnal rekord Michaela Schumachera a Sebastiana Vettela v počte triumfov za jednu sezónu.

Mercedes predstavil v Austine svoj posledný tohtoročný balík noviniek. Wolff síce pred pretekmi krotil emócie a brzdil víťazné očakávania, no napokon mal k nemu Lewis Hamilton pomerne blízko – i keď vďaka chybe mechanikov Red Bullu počas zastávky Verstappena v boxoch.

Bezprostredne po pretekoch na otázku Sky Sports F1, či sa tento balík dá použiť aj na monopost pre rok 2023, Wolff odvetil: „Myslím si, že teraz viac rozumieme tomu, čo sme s autom robili zle. Vieme to dosledovať k jednému konkrétnemu rozhodnutiu z októbra minulého roka. Mysleli sme si, že môžete postaviť auto na nízko posadenej podlahe, ale nemôžete, takže v tomto smere robíme drobné kroky vpred. Pokiaľ sa zlepšujeme, hoci aj s drobnými zakopnutiami, myslím si, že sme na dobrej ceste.“

Napriek určitému zlepšeniu zostáva Wolff nohami pevne na zemi, hoci je pokrokom potešený. Mercedes mal síce v USA víťazstvo na dosah, no nie vlastným pričinením, ale s najväčšou pravdepodobnosťou vďaka zlyhaniu uťahovacej pištole. Strata na  „býkov“ však bola len na úrovni niekoľkých desatín.

„Teraz sme oveľa bližšie, vylepšenia fungujú,“ povedal 50-ročný Rakúšan. „Pretekali sme o víťazstvo. Naše tempo bolo možno o dve desatiny pomalšie – a presne to nám chýbalo na konci. Všetka česť patrí ale Red Bullu, za celý rok odviedli neuveriteľnú robotu. Max bol naozaj silný, takže si víťazstvo v Pohári konštruktérov zaslúžia,“ dodal Wolff na záver.