logo F1online.sk

McLaren má pripravených ešte niekoľko vylepšení

Lando Norris a Daniel Ricciardo
© Motorsport Images/McLaren Media Centre
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík21. 9. 2022

Na konci júna z tímu McLaren zaznelo, že už žiadne veľké vylepšenia monopostu MCL36 neuvidíme. Väčšina z nás to vtedy brala tak, že v britskej stajni priznali porážku a obrátili svoju pozornosť k monopostu MCL37, ktorý mal priniesť zásadnejšiu (možno až konceptuálnu) zmenu. Aj preto nás prekvapilo, keď technický riaditeľ stajne James Key tento týždeň povedal, že vylepšenia prídu aj v posledných šiestich pretekoch sezóny.

Nie je žiadnym tajomstvom, že tímu McLaren tohtoročná sezóna nevyšla. Ešte stále síce bojuje o štvrté miesto Pohára konštruktérov a tým aj o primát najlepšieho zo „zvyšku sveta“, ale vo Wokingu si od novej éry Formuly 1 sľubovali oveľa viac než súboj s Alpinom o štvrté miesto, ktorý aj tak zrejme prehrajú.

Problémov nebolo málo a začalo to už v predsezónnych testoch s brzdami. Kvôli tomu zažil McLaren priam hororovú otváraciu veľkú cenu. Ku cti však tímu slúži fakt, že sa z toho dokázal otriasť.

„Auto reagovalo na zmeny dizajnu a vylepšenia celkom dobre,“ povedal v rozhovore pre oficiálne stránky tímu technický riaditeľ James Key. „Začiatkom roka sme našli niekoľko vecí, ktoré by mali pomôcť zlepšiť výkonnosť. Konali sme rýchlo a proaktívne.“

„Pokiaľ ide o naše balíky vylepšení, zvolili sme agresívny prístup. Pred každým vývojovým krokom sme na všetkom tvrdo pracovali a zmeny nasadzovali v pravidelných intervaloch každých päť alebo šesť podujatí. Každý z balíkov úprav fungoval podľa plánu a v každom kroku priniesol niekoľko desatín k dobru, takže sme spokojní.“

„Na ceste je ďalší balík vylepšení, na ktorom momentálne pracujeme a po ňom bude nasledovať ešte zopár menších. Povedal by som, že sme toho na trať priniesli veľa a dosiahli s tým to, čo sme chceli,“ dodal Key.

S tohtoročným monopostom mal McLaren množstvo problémov. Tým najväčším síce možno boli výkony Daniela Ricciarda, ale to nič nezmení na fakte, že sezóna 2022 bude pre partičku z Wokingu horšia než tá minuloročná. McLaren má aktuálne 107 bodov, kým vlani zakončil rok s 275 bodmi na konte. Jeho vývoj napriek tomu, aspoň do určitej miery, pokračuje.

Koncom júna pritom v médiách zazneli hlasy, podľa ktorých sa práce na monoposte MCL36 uzatvárajú. Bol to pritom hlas samotného šéfa stajne Andreasa Seidla.

„V tejto chvíli je pre nás najpodstatnejšie snažiť sa odomykať výkon z nášho súčasného balíčka. Potom sa môžeme pozrieť na to, s akými ďalšími malými zmenami na aute môžeme prísť vo zvyšku sezóny,“ povedal šéf McLarenu.

To nie je celkom v súlade so slovami jeho technického riaditeľa, ktorý ešte v druhej polovici septembra hovorí o pokračujúcom vývoji monopostu MCL36. Takto odpovedal na otázku, čo čaká McLaren pred zvyškom sezóny.

„Čaká nás ďalší vývoj, ktorý, dúfajme, zlepší výkonnosť nášho monopostu. Samozrejme, nevieme, či sa tomu naši súperi vyrovnajú, ale my veríme, že nám to prinesie nejakú výhodu. Skrátka musíme byť vo všetkých zostávajúcich pretekoch čo najlepší,“ povedal Key.