Scuderii musí stačiť druhé miesto, povedal si Verstappen a ovládol Monzu | Magazín F1 - F1online.sk

Scuderii musí stačiť druhé miesto, povedal si Verstappen a ovládol Monzu

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Red Bull Racing

Maxa Verstappena a Red Bull v tejto sezóne nezastavia žiadne penalizácie. Holanďan ani dnes neštartoval z pozície, ktorú si vybojoval v kvalifikácii, no ani tentoraz mu to absolútne nevadilo, aspoň sa vpredu a sám toľko nenudil. Užil si aj pár predbiehacích manévrov a suverénnym výkonom získal už piaty triumf v rade.

Ferrari nepomohol ani neskorý výjazd bezpečnostného vozidla, keďže preteky sa na veľký piskot fanúšikov dojazdili za ním. Charles Leclerc sa teda nedočkal možnosti ešte raz zaútočiť na Verstappena a so sklamaním v očiach sa musel uspokojiť s druhým miestom. Tretiu priečku si vybojoval George Russell, ktorý nenápadne útočí na post vicemajstra sveta.

Veľkú cenu Talianska režíroval Max Verstappen, aj keď pred pretekmi predpovedal, že cieľom by malo byť druhé miesto. Najskôr mal totiž obavy, že sa pred ním vytvorí DRS vláčik a on v ňom zostane zaseknutý, no napokon toto riziko bravúrne minimalizoval. Vďaka neskutočnému štartu a mäkkým pneumatikám sa už v rámci prvého kola posunul zo siedmeho miesta na tretie. S Georgeom Russellom si poradil v piatom kole a medzi ním a víťazstvom stál už len jediný súper: Charles Leclerc.

Hoci sa naňho doťahoval, priameho súboja sme sa nedočkali. V dvanástom kole totiž odstúpil Sebastian Vettel po tom, čo sa mu začalo dymiť zo zadnej časti auta. Charles Leclerc využil fázu VSC na výhodnejšiu zastávku v boxoch.

Tu treba pochváliť stratégov Ferrari za to, že to prepočítali dokonale. Monačan sa vrátil na voľnú trať tesne pred dlhým vláčikom, ktorý sa na začiatku vytvoril za Danielom Ricciardom. Nielen, že za súpermi nič nestratil, ale ušetril si pri pitstope približne sedem sekúnd, zatiaľ čo Max Verstappen zostal na trati a natiahol svoj stint.

I napriek tomu to z pohľadu Ferrari nevyzeralo na víťazstvo. Z vysielačky medzi Charlesom Leclercom a tímom totiž vyplynulo, že nezvládne dôjsť až do cieľa na stredne tvrdej zmesi, ktorú práve obul. Plán C mal znamenať opätovnú zastávku v boxoch. To znamenalo, že virtuálne bol za Maxom Verstappenom. Aby ho dostihol, po pitstope by musel byť o sekundu na kolo rýchlejší, čo sa, pochopiteľne, nepodarilo.

Drobnú nádej priniesol výjazd bezpečnostného vozidla pár kôl pred koncom, keď Daniel Ricciardo zastavil pred zákrutou Lesmo 2. Verstappen mal však na čele taký náskok, že pohodlne mohol prezuť na nové pneumatiky, a tak Ferrari nestálo pred dilemou, akú mal pred týždňom Mercedes: Aj keby Leclerc neprezul, cez Holanďana by sa nedostal.

Veľkého vyvrcholenia Veľkej ceny Talianska sme sa ani nedočkali. Charles Leclerc to po reštarte mohol ešte skúsiť v rovnocennom súboji na mäkkých gumách, ale zdĺhavé odpratávanie Ricciardovho auta a chaos za bezpečnostným vozidlom znamenali, že preteky sa skončili pod žltými vlajkami.

Za osamoteným Georgeom Russellom skončili Carlos Sainz a Lewis Hamilton, ktorí štartovali na osemnástom a devätnástom mieste. A hoci sa umiestnili na podobných pozíciách, mali úplne odlišné nedele.

Carlos Sainz predviedol bravúrnu stíhaciu jazdu a takmer v každom kole sa posúval poradím vyššie. Dokonca aj keď narazil na vláčik za Danielom Ricciardom. v ktorom sa skoro celý prvý stint vozili Gasly, Norris, Alonso, de Vries a Čou, nezamrzol a pekne ho rozobral. Ferrari našlo skvelý kompromis medzi prítlakom a rýchlosťou na rovinkách.

Lewis Hamilton s nižšou maximálkou mal oveľa viac problémov, no natiahnutím úvodného stintu sa dostal dopredu.

Šiesty skončil Sergio Pérez, ktorý mal dnes plné ruky práce. V boxoch sa ocitol už po siedmich kolách, no tŕpol, či bude môcť vôbec pokračovať. Z pravej prednej brzdy sa mu začalo dymiť, ba dokonca z nej vyšľahli plamene. Posunutím brzdného balansu smerom dozadu si zachránil preteky, z ktorých väčšinu odjazdil na tvrdej zmesi v snahe popreskakovať monoposty v boxoch.

Lando Norris skončil až za ním, za čo si McLaren bude búchať hlavu o stenu. Mladíka totiž povolal do boxov počas výjazdu safety caru, a tak daroval pozíciu Sergiovi Pérezovi, ktorý, naopak, zostal vonku.

Pierre Gasly zažil frustrujúce popoludnie. Takmer celé ho totiž strávil ako prvý vagón Ricciardovho vláčika. Lokomotívu Daniela chcel predbehnúť pri prvých pitstopoch, ale undercut sa mu nepodaril. Vydýchol si až po tom, čo Ricciardo odstúpil, a získal pozíciu k dobru. Odmenou mu je ôsma priečka.

V prvej desiatke skončil aj Nyck de Vries, ktorý nielen, že porazil svojho kolegu, ale získal dva majstrovské body! Nicholas Latifi sa bude pri pohľade na rebríček jazdcov červenať; zdá sa, že opäť v ňom skončí na 21. priečke. Japonský pretekár Kuan-jü Čou si odnáša posledný bod.

Najrýchlejšie kolo zajazdil Sergio Pérez a jazdcom dňa sa stal Nyck de Vries. Zaslúžene.

Šachovnicovú vlajku dnes nevideli štyri piloti. Okrem spomínaného Daniela Ricciarda aj oba Aston Martiny. Zelené monoposty sa už od piatku báli toho, čo v nedeľu príde, a rýchlostne strácali. Vettel doplatil na problém s ERS, Lancea Strolla stiahli z trate, aby pošetrili pohonnú jednotku, keďže už beztak strácal celé kolo.

Fernando Alonso bojoval o body, ale taktiež odstúpil pre problémy s technikou. Španiel sa už v priebehu pretekov pýtal svojho tímu, či je všetko v poriadku, keďže sa cez nikoho nevedel dostať. Inžinier mu odpovedal, že na dátach je všetko OK, na čo Alonso odpovedal až neveriacky: “Páni!” A po vypnutí vysielačky azda poznamenal: “GP2 engine!”

Alpine uviedol, že Španielovi klesal tlak vody.

Image

LIVE

Live sa skončil