Čo bolo príčinou dymu z brzdy Sergia Péreza?
Okamih, pri ktorom si nejeden z nás myslel, že Sergio Pérez na Veľkej cene Talianska končí. Po prvej a veľmi skorej zastávke mexického pretekára sa z jeho pravej prednej brzdy začal valiť dym a objavili sa aj plamene. Checo však zmenil nastavenie brzdného balansu, dym zmizol a napokon dokončil preteky na šiestom mieste.
Nebola to pre Péreza ani zďaleka ideálna nedeľa. Do pretekov štartoval kvôli penalizácii z trinásteho miesta a potom prišli problémy s pravou prednou brzdou, ktoré sa zdali byť terminálne, ale napokon mohol pokračovať.
„Moje preteky boli jeden poriadny chaos,“ povedal Pérez. „Všetko to začalo problémom s pravou prednou brzdou, čo hneď od úvodu skompromitovalo naše preteky, pretože sme museli zastaviť v boxoch dosť skoro.“
„Potom počas prvých kôl na tvrdých pneumatikách som musel dávať nohu dolu z plynu omnoho skôr, aby som dostal teploty do normálu. V opačnom prípade by sme asi museli z pretekov odstúpiť. Pár kôl som odjazdil s horiacimi brzdami, čo nebolo ideálne,“ dodal Pérez.
Plamene z bŕzd boli spôsobené úlomkami na trati, po ktorých Mexičanov Red Bull prešiel, aspoň taká bola domnienka tímu krátko po pretekoch. Tie napokon zhoreli úplne a Pérez mohol pokračovať „plnou parou vpred“. Tieto úlomky však nemali nič spoločné so skorou zastávkou v boxoch. Šéf stajne tak poskytol médiám trochu inú verziu, než akú predniesol mexický pretekár. Problém s brzdou vraj so skorou zastávkou nemal nič spoločné.
„Checo v prvom kole poriadne prebrzdil svoje pneumatiky a dôsledkom toho boli silné vibrácie,“ povedal médiám šéf stajne Christian Horner. „Tie sa začínali dostávať do hraničných hodnôt, preto sme sa rozhodli povolať ho do boxov a obuť mu tvrdé pneumatiky.“
„Zdalo sa, že do bŕzd sa mu dostali nejaké úlomky, preto jeho pravá predná brzda tak dymila. Samozrejme, trvalo nejaký čas, kým to všetko zhorelo a potom sa teploty podarilo dostať opäť pod kontrolu,“ dodal Horner.