Alpine v Singapure s novou podlahou, očakáva sa „masívne“ zvýšenie priľnavosti | Magazín F1 - F1online.sk

Alpine v Singapure s novou podlahou, očakáva sa „masívne“ zvýšenie priľnavosti

fotka k článku undefined
zdroj: XPB Images/Alpine Media

Monopost A522 francúzskeho tímu Alpine sa v tejto sezóne etabloval ako štvrtý najrýchlejší. Aj keď z Talianska odchádzali Esteban Ocon a Fernando Alonso s prázdnymi rukami, tím si stále drží osemnásťbodový náskok na McLaren. Inžinieri v Enstone pritom pokračujú v horúčkovitom vývoji monopostu.

Sklamanie z Monzy prisudzujú v tíme na vrub charakteru okruhu, ktorý monopostu A522 nesedel. Fernando Alonso pre (ďalšie) technické problémy preteky nedokončil, Esteban Ocon sa nedokázal prehrýzť DRS vláčikom a skončil za Nyckom de Vriesom a Kuan-jü Čouom na jedenástom mieste.

Podľa športového riaditeľa stajne Alana Permana sme v Monze boli svedkami jednorazovej udalosti a v Singapure sa všetko vráti opäť do starých koľají. Pomôcť pritom majú aj vylepšenia balíka.

„Do Singapuru privezieme novú podlahu, ktorá prinesie masívne zvýšenie priľnavosti,“ pochválil sa médiám Permane. „Budeme späť tam, kde by sme mali byť. Naozaj sa na toto podujatie tešíme a ešte viac sa tešíme do Suzuky, kde to s týmto autom bude zábava.“

Permane pritom priznal, že v Taliansku jeho tím neočakával takéto masívne trápenie, keďže zo Spa, čo je okruh charakterom najviac podobný Monze, odchádzal Alpine so šestnástimi bodmi. „Takéto trápenie sme nečakali. Myslel som si, že to bude okej,“ priznal Permane.

„Piatkové jazdy boli viac ako v poriadku, kvôli čomu je celý ten problém ešte zložitejší. Nerozumieme tomu. Pretekové simulácie bez DRS vyzerali byť v poriadku a boli sme rýchlejší než McLaren. Určite sme nemali na tri najlepšie tímy, ale nebola to ani žiadna dráma. Určite sme mali viac prítlaku a väčší odpor, ale podľa nás to mala byť najlepšia voľba.“

„Trochu nám však chýbalo tempo, trápili sme sa v kvalifikácii a obaja jazdci sa dopustili chýb, čo je dosť netypické, takže auto bolo celkom zjavne zložité na riadenie. V pretekoch sme potom nemali také tempo ako v piatok popoludní. Fernando jazdil na stredne tvrdých pneumatikách a pochvaľoval si ich. Jazdil časy okolo 1:26.5 s, no v pretekoch sa k tomu ani nepriblížil. Máme teda čo robiť, aby sme pochopili, čo sa tam stalo,“ povedal Permane.