logo F1online.skF1online.sk

Williams ťažil z najlacnejšieho vylepšenia, stačila mu brúska

Alex Albon
© Twitter/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala29. 8. 2022

Williams má za sebou ďalší úspešný víkend. Vďačí zaň nielen obdivuhodnému výkonu Alexa Albona, ktorý opäť utvrdil vedenie stajne v tom, že predĺžiť s ním kontrakt bolo skvelé rozhodnutie, ale aj prekvapivo lacnému vylepšeniu.

Alex Albon pred pretekmi predpovedal, že Max Verstappen sa cez neho preženie už po troch kolách. Keby na trať nevyšlo bezpečnostné vozidlo, azda by sa mu to aj podarilo. Holanďan však ani zďaleka nebol hlavným súperom Williamsu. Po štarte zo šiesteho miesta sa britsko-thajský pilot koncentroval primárne na McLareny, Aston Martiny a Pierrea Gaslyho. S väčšinou si poradil, a tak si na konto pripísal ďalší majstrovský bod.

Podľa výkonnostného šéfa Williamsu Davea Robsona za to môže niekoľko faktorov vrátane stabilného počasia, keďže monopost FW44 je veľmi citlivý na vietor. Okrem toho však vyzdvihol aj tím inžinierov, ktorý pripravil zaujímavú novinku.

“Rozhodli sme sa pre pomerne lacné vylepšenie auta,” prezradil Dave Robson. “A síce, zrezali sme vrch zadného krídla. V skutočnosti to fungovalo celkom dobre. Zachovali sme tak veľmi dobrú úroveň efektivity k takejto úrovni odporu.”

Podobné “vylepšenia na kolene” nie sú vo Formule 1 až také zriedkavé. Napríklad na Veľkej cene Miami sa Ferrari rozhodlo nenasadiť nové zadné krídlo na menší odpor, ale namiesto toho mierne zbrúsilo vrchnú klapku väčšieho zadného krídla.

Vzápätí inžinier Williamsu pokračoval: “A druhá vec, ktorá zohrala svoju úlohu, bol slabý vietor. Auto sa správalo dobre, v jednotlivých kolách bolo konzistentné, čo nám pomohlo. Keď znížite úroveň prítlaku, tak je veľmi užitočné, ak je auto stále konzistentné. Piloti aspoň vedia, čo môžu od neho v jednotlivých zákrutách čakať.”

Okruh v Belgicku pomohol zamaskovať nedostatky monopostu Williamsu a zvýraznil jeho prednosti, myslí si Alex Albon. “Poznáme slabiny nášho auta. Táto trať ich maskuje o niečo viac ako iné okruhy. V Zandvoorte sa nebudeme tak usmievať. Vieme, že nášmu autu vyhovuje nastavenie na nízky prítlak. Keď sa k tomu pridajú aj vhodné podmienky na trati, tak z auta dokážeme žmýkať dobré časy.”

Súvisiace články

Diskusia