logo F1online.skF1online.sk

Vowles naznačil, že Sargeantove nehody budú mať dopad na vývoj monopostu pre rok 2024

Logan Sargeant v bariére
© Twitter/Williams
Tomáš Masár
Tomáš Masár29. 9. 2023

Logan Sargeant je síce nováčik, no nič to nemení na tom, že kopí chybu za chybou a už niekoľkokrát okúsil aj tvrdosť bariér – naposledy v Suzuke. Hoci sa vo Williamse usilujú dať Američanovi dostatok času na etablovanie sa v F1 a chodia okolo 22-ročného mladíka ako po špičkách, rodák z Floridy to tímu z Grove dvakrát neuľahčuje. Sargeantove búračky stoja britský celok nemalé peniaze, ktoré by inak tretia najúspešnejšia stajňa všetkých čias vynaložila na vývoj monopostu pre rok 2024.

V prípade Sargeanta ide o jazdcovú premiérovú sezónu vo Formule 1. Z tohto dôvodu treba byť voči Američanovi o čosi zhovievavejší. Nedá sa však donekonečna ignorovať fakt, že oproti tímovému kolegovi Alexovi Albonovi je štvrtý muž minuloročného šampionátu Formuly 2 o poznanie pomalší – a nielen to.

Sargeant má na konte už takmer dvadsať veľkých cien, no zdá sa, že chýb nerobí postupom času menej, práve naopak, viac. Počas krátkej kariéry v najvyššej motoristickej súťaži kolidoval so súpermi, respektíve to oprel o zvodidlá, už nespočetne veľa krát a svojho zamestnávateľa tým pripravil o nemalé finančné prostriedky, ktoré by za iných okolnosti putovali na vývoj budúcoročného monopostu.

James Vowles tvrdí, že sa Sargeantove nedávne nehody zo Zandvoortu a Suzuky je do určitej miery zodpovedný aj zastaralý aerodynamický balík, no sám priznáva, že Američanovo počínanie na trati tímovému rozpočtu zrovna neprospieva.

„V niekoľkých pretekoch mal Logan [Sargeant] nasadený v mnohých smeroch starý aerodynamický balík,“ vyslovil sa pre Sky James Vowles. „Nasadili sme mu vlastne akýsi [aerodynamický] hybrid, a to z toho dôvodu, že sú súčiastky čoraz ťažšie dostupné – keďže sa blížime ku koncu roka k hornej hranici rozpočtového stropu, čo má za následok, že nechcete vyrábať veľa dielov navyše.“

„Musím povedať, že sme spotrebovali viac dielov, ako sme očakávali,“ priznala niekdajšia pravá ruka Tota Wolffa. „S [Loganovou] nehodou sa vysporiadať dokážeme, bude to však mať za následok to, že odvrátime pozornosť od iných položiek [inými slovami povedané: ´oneskorí sa tým vývoj pre nadchádzajúci ročník´] a dokonca roka budeme musieť vyrábať viac náhradných dielov,“ poznamenal Vowles.

Zatiaľ čo Vowles vzniesol na adresu Sargeanta nepatrnú kritiku, šéf tímu pre výkonnosť monopostov Dave Robson sa nazdáva, že sa Američan kontinuálne zlepšuje. Pre jednu či dve maličkosti – ako nazval mladíkove nehody – však vraj zostáva táto skutočnosť prehliadaná.

„Nehody, ktoré zaznamenal [Sargeant] od Zandvoortu, sa postarali o to, že jeho stabilné zlepšovanie sa zostalo nepovšimnuté,“ uviedol pre Motorsport.com Robson, ktorý si na rozdiel od Vowlesa myslí, že Williams disponuje dostatkom náhradných dielov a Sargeantove kolízie tak rozpočet či vývoj pre rok 2024 nijako neovplyvnia.

„Na budúcom ročníku sa to pravdepodobne veľmi nepodpíše, pretože si myslím, že máme náhradných dielov dostatok,“ doplnil.  

Súvisiace články

Diskusia