logo F1online.skF1online.sk

Sainzovi trojdňové testy nestačia: Rád by som toho vyskúšal oveľa viac

Williams FW47, Carlos Sainz
© X/Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík27. 2. 2025

Po skončení druhého dňa testov sa na prvom mieste výsledkovej listiny objavilo nečakané meno. Carlos Sainz odjazdil vo štvrtok popoludňajší aj dopoludňajší program a so svojím tímom ukázal záblesky skvelej formy. Samozrejme, toto určite neznamená, že zo stajne z Grove je teraz nový favorit sezóny.

Keďže bol španielsky pretekár v kokpite celých osem hodín, neprekvapí, že mal na konte najviac kôl zo všetkých. Odjazdil ich presne 126, čo je viac ako dve veľké ceny v Bahrajne. Ešte pozoruhodnejšie však bolo, že s časom 1:29:348 s bol najrýchlejší zo všetkých.

„Mám za sebou veľmi dlhý deň tu v Bahrajne, odjazdil som veľa kôl a panovali premenlivé podmienky, čo je trochu zvláštne,“ povedal po štvrtku Sainz. „Pršalo, potom prestalo; fúkalo, potom sa vietor upokojil. Bol to dlhý deň, ale odjazdili sme veľa kôl, trochu sme improvizovali s naším plánom, ale absolvovali sme celý náš program.“

„V porovnaní so stredou sme dosiahli pokroky, zlepšili sme vyváženie a celkový pocit v kokpite,“ dodal spokojne španielsky pretekár, pre ktorého bol štvrtok posledný deň testov. Celý piatkový program absolvuje jeho tímový kolega Alex Albon.

Napriek dlhému dňu a náročnému programu sa však Sainzovi testy málili. Je známe, že Carlos má rád toto obdobie roka, rád jazdí, rád experimentuje a rád skúša nové veci. Dnešná Formula 1 mu však nie je naklonená a každý tím si musí vystačiť s troma dňami predsezónnych testov.

„Toto bol môj posledný deň a ďalšia na rade je Austrália. Mám pocit, že testy neboli dostatočné. Bol by som rád, keby som toho mohol vyskúšať oveľa viac, ale taká je dnešná Formula 1. V každom prípade mám pocit, že po jeden a pol dni testov nemôžem byť lepšie pripravený. V Austrálii na to budeme maximálne tlačiť,“ sľubuje Sainz.

Vo Williamse však majú dôvody na spokojnosť. Aj keď stajňu z Grove nikto nefavorizuje ani v boji v strede poľa, monopost FW47 ukazuje progres a spoľahlivosť, čo je v tejto časti roka najdôležitejšie.

„Napriek na Bahrajn nezvyčajnému dažďu sme dokázali dokončiť bez problémov väčšinu z nášho zamýšľaného programu. Monopost je opäť spoľahlivý, čo je svedectvom jeho dizajnu a práce tých, ktorí ho postavili vrátane tímu mechanikov tu na trati. Tí pracovali dlhé noci, aby pripravili auto a testovacie položky,“ povedal hlavný inžinier Williamsu Dave Robson.

„Carlos jazdil celý deň a dokázal stavať na svojich skúsenostiach zo stredy, aby lepšie preskúmal, čo dokáže FW47. Radšej než dokončenie simulácie celých pretekov sme zvolili ďalší stint s plnou nádržou, čo nám dalo príležitosť na experimentovanie s nastavením a manažovaním pneumatík,“ dodal Robson.

Súvisiace články

Diskusia