logo F1online.sk

Poskakovanie už nie je problém, prehlásil Shovlin

George Russell
© LAT Images/Pirelli F1 Press Area
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 8. 2022

Formula 1 urobila v tejto sezóne veľký krok do novej éry. Po štyridsiatich rokoch zažívame renesanciu tzv. ground effectu. Trochu nečakaným vedľajším účinkom tohto konceptu boli problémy s poskakovaním monopostov. Dokonalým príkladom tohto javu bol v priebehu celej sezóny tím Mercedes a spôsobil tým nejednu roztržku. Teraz šéf traťových inžinierov stajne Andrew Shovlin hlási, že sa jeho tímu podarilo tento problém úplne odstrániť.

Problémy s poskakovaním, ktoré vyvrcholili na Veľkej cene Azerbajdžanu, viedli k obavám o bezpečnosť a návrhom na zmenu pravidiel. K tej v budúcom roku s najväčšou pravdepodobnosťou dôjde, a to napriek faktu, že sa tento jav už dlhšiu dobu neobjavil.

Dokonca ani tím Mercedes, ktorý poskakovaním trpel najviac a ktorý najhlasnejšie presadzoval zmeny, už na dôsledky tohto javu netrpí. Potvrdil to sám šéf traťových inžinierov stajne Andrew Shovlin.

„Poskakovanie už pre nás nie je žiadny problém,“ prehlásil Shovlin. „Stále máme naplánovaných niekoľko vylepšení, nebude to nič ohromujúce, ale posunie nás to ďalej. Už sa netočíme v kruhu, ale neprestajne sa dokážeme posúvať vpred. To platí aj pre nastavenie monopostu.“

Po Maďarsku síce z Mercedesu zaznelo (aj priamo z úst Shovlina), že tím má v pláne predstaviť „oveľa, oveľa viac vylepšení na nasledujúcich veľkých cenách“. Nechajme sa teda prekvapiť, hlavne keď uvážime, že sa blíži čas, keď bude potrebné stále viac a viac investovať do budúcoročného monopostu.

Jeden z inžinierov tímu pre Auto Motor und Sport povedal: „Žiadna zmena len tak nepremení auto na raketu. Je to skôr o nastavení a pochopení monopostu W13. Aj v tomto smere prinieslo podujatie v Maďarsku niekoľko nových lekcií.“ Shovlin dodal: „My sme dokázali pneumatiky dostať do správneho okna, ostatní nie.“

Súvisiace články