Tretí tréning: Red Bull v noci čaroval. Verstappen je najrýchlejší, Leclerc tápe
Po druhom piatkovom tréningu všetko nasvedčovalo tomu, že Ferrari je veľkým favoritom na pole position. Teraz sa však zdá, že Taliani počas noci nenašli toľko desatín sekundy ako ich súperi z Red Bullu. Max Verstappen bol v treťom tréningu s prehľadom najrýchlejší, zatiaľ čo Charles Leclerc len márne hľadal odpovede na chýbajúcu rýchlosť.
Max Verstappen mal sobotňajšie jazdy jasne pod kontrolou. Holanďan bol aj na stredne tvrdej zmesi rýchlejší ako piloti Ferrari na mäkkých pneumatikách. Sily sa vyrovnali až pár minút pred koncom tréningu, no nie nadlho. Verstappen kontroval na Sainzov čas dvoma fialovými sektormi a osobným maximom v tom poslednom. Tento výkon mu vrátil prvú pozíciu o 0,354 sekundy pred Carlosom Sainzom a 0,637 sekundy pred Leclercom.
Čím to je, že sa továrni v Milton Keynes podarilo nájsť vyše osem desatín sekundy na Ferrari? V prvom rade za to Verstappen vďačí výkonnejšiemu motorovému režimu. Red Bull na rovinkách získaval ešte viac ako v piatok, keď Ferrari vytočilo svoje pohonné jednotky o čosi viac.
Pochváliť však treba aj inžinierov červených býkov, ktorí dokázali minimalizovať nedotáčavosť monopostu, ktorá Verstappena trápila na konci prvého a v treťom sektore. Mohli sme si tiež všimnúť, že Holanďan v noci pozorne skúmal jazdy Ferrari z piatka a v niektorých zákrutách upustil od svojich línií. Namiesto nich začal voliť “stopu Ferrari”, ako ju pomenoval Paul di Resta.
V neposlednom rade Ferrari musí pripustiť, že spravilo krok vzad. Charles Leclerc počas dnešných jázd konštatoval, že nerozumie, prečo v druhom ostrom kole na mäkkej zmesi sú jeho pneumatiky hotové, zatiaľ čo v piatok skvele fungovali. Ferrari má čo doháňať.
Mercedesy na pole position nebudú útočiť, Lewisovi Hamiltonovi na to chýba približne jedna sekunda. Sedemnásobný majster sveta dnes nasadil konfiguráciu zadného krídla s menším prítlakom ako George Russell, a tá napohľad zafungovala, no stačila len na piateho Sergia Péreza.
Za top tímami skončil Fernando Alonso na Alpine. Ôsmy Alex Albon po piatku hodnotil vylepšenia veľmi pozitívne. Vtedy sa to ešte neodrazilo na výsledkoch, no v treťom tréningu sa už Williamsu darilo viac, čo potvrdil aj dvanásty Latifi.
V prvej desiatke máme ešte Landa Norrisa a Júkiho Cunodu.
Vo veľkých problémoch je Aston Martin, ktorý obsadil posledné dve miesta. Lance Stroll konštatoval, že sa v aute cíti “strašne”, Sebastian Vettel zas presedel značnú časť tréningu po poškodení podlahy. Nemec ako jediný nestihol simuláciu na softoch.
Carlos Sainz a Kevin Magnussen v treťom tréningu nasadili nové spaľovacie motory, turbá aj jednotky MGU-H a MGU-K. Obaja preto budú štartovať z posledného radu.
- Značky
- VC Francúzska 2022