logo F1online.sk

Pirelli ukončilo analýzu, čo spôsobilo silverstonské poruchy?

Pneumatiky Pirelli, zahrievacie dečky
© Twitter/Haas
Ladislav Király
Ladislav Király4. 8. 2020

Spoločnosť Pirelli ukončila úvodnú analýzu pneumatík po skončení Veľkej ceny Veľkej Británie, ktorou chcela odhaliť príčiny viacerých defektov. Podľa publikovaného tlačového stanoviska sa jej podarilo identifikovať príčiny porúch.

Celkovo tu išlo o troch jazdcov: Carlosa Sainza z McLarenu, Valtteriho Bottasa z Mercedesu a jeho tímového kolegu Lewisa Hamiltona.

„Hlavná príčina spočíva v jedinečných okolnostiach, ktoré viedli k extrémne dlhému využívaniu druhej sady pneumatík,“ konštatuje Pirelli. „Druhý výjazd safety caru prinútil takmer všetky tímy k predčasnému realizovaniu plánovanej zastávky v boxoch a tým pádom aj k absolvovaniu obzvlášť dlhého posledného stintu. Ten mal mať až okolo 40 kôl, čo je viac ako tri štvrtiny celkovej dĺžky pretekov, a to na jednom z najťažších okruhov v kalendári.“

K tomu treba podľa talianskeho výrobcu prirátať aj skutočnosť, že tohtoročné autá sú až o 1,2 sekundy na kolo rýchlejšie, ako minuloročné a sú vôbec najrýchlejšie v histórii celej Formuly 1. Gumy dostávajú tým pádom omnoho výraznejšie zabrať.

„Výsledkom tohto všetkého boli vôbec najnáročnejšie pracovné podmienky pre naše pneumatiky, čo viedlo k tomu, že ľavá predná pneumatika bola po veľmi vysokom počte kôl vystavená maximálnej záťaži,“ pokračuje Pirelli pripomínajúc, že práve ľavá predná je na tomto mieste pod totálnou paľbou. Nuž a tlaku externých okolností kvôli výraznému opotrebeniu už neodolala.

V Silverstone sa bude súťažiť aj počas tohto víkendu a čo je zaujímavé, v akcii uvidíme o jeden stupeň mäkšie zmesi, teda C2, C3 a C4, pričom tentoraz bola v akcii aj C1. Tímy si takmer s určitosťou dajú väčší pozor a stavia na kratšie stinty, ale to nie je všetko: „Zvýšime aj povinný minimálny tlak v pneumatikách, aby sme znížili záťaž na ich konštrukciu.“