logo F1online.sk

Jamamoto: Naše pohonné jednotky sú lepšie ako Ferrari

Masaši Jamamoto
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala19. 7. 2022

Boj o titul prebieha medzi jazdcami a aj medzi inžiniermi. V pozadí si merajú sily najmä oddelenia aerodynamiky, no to neznamená, že by motorári mali celkom voľno. Napríklad v Maranelle cítiť istú paniku, keďže nutne treba vyriešiť problémy so spoľahlivosťou, zatiaľ čo v Red Bulle je o čosi uvoľnenejšia atmosféra. Podľa Masašiho Jamamota totiž Honda, resp. Red Bull Powertrains disponuje lepším agregátom.

Po víťazstve v rakúskom šprinte sa Maxovi Verstappenovi nepodarilo premeniť štart z prvého miesta na nedeľný triumf. Namiesto toho sa tešil Charles Leclerc, a to prvýkrát od aprílovej Veľkej ceny Austrálie. Taktiež premiérovo vo svojej kariére vyhral preteky bez toho, aby štartoval na prvej pozícii.

Masaši Jamamoto, motorový konzultant Hondy, to pripisuje najmä pneumatikám. “Boli to dobré preteky, no pri spätnom pohľade aj ťažké. My sme na začiatku robili, čo bolo v našich silách, ale pneumatiky na tom boli čoraz horšie. Myslím, že Leclerc bol rýchlejší ako všetci ostatní. Max však odviedol skvelú prácu, že si udržal druhé miesto a zajazdil najrýchlejšie kolo.”

“Ku koncu pretekov som si myslel, že to bude zaujímavé,” pokračoval japonský odborník, ktorý určite nebol v smútku z toho, že na Leclercovom aute začal štrajkovať plynový pedál. “Ale Ferrari bolo aj tak rýchlejšie. Red Bull dal do toho všetko. Vyhrali sme šprint a v pretekoch sme skončili druhí, z hľadiska majstrovských bodov sme nestratili tak veľa.”

Ferrari navyše spravilo škrt cez rozpočet vypadnutie Carlosa Sainza, keďže jeho pohonná jednotka zvládla odjazdiť len 56 kôl. Prihliadnuc aj na tento fakt Jamamoto verí, že Red Bull Powertrains disponuje lepšími pohonnými jednotkami ako súperi z Maranella.

“Je pravda, že Ferrari bolo silné, ale keď sa pozriem na Sainzov zhorený motor, myslím si, že v HRC (Honda Racing Corporation, pozn. red.) a Red Bull Powertrains máme lepšiu techniku z hľadiska celkového výkonu, teda zahŕňajúc spoľahlivosť,” zhodnotil Jamamoto.

Zlepšenie výkonov Scuderie však Jamamota netrápi natoľko, aby sa začal obávať o majstrovské vyhliadky Red Bullu. Pôvodne totiž očakával, že júl bude aj tak patriť talianskej stajni, takže dve prehry a minimalizované škody v Rakúsku sa nevymykajú papierovým predpokladom.

“Nemyslím si, že by sa vývoj nejako otočil. Pôvodne som si myslel, že Ferrari bude mať na štyroch júlových pretekoch výhodu, možno s výnimkou Francúzska,” uvažuje Jamamoto. “Myslel som si, že prinajlepšom získame dve víťazstvá a dvakrát prehráme, no realistickejšie to vyzeralo na jedno víťazstvo a tri prehry.”