logo F1online.sk

Honda odchádza, lebo inžinierov potrebuje na iné veci. Nie len na boj s Mercedesom…

Honda, ilustračné
© Red Bull Content Pool
Ladislav Király
Ladislav Király19. 8. 2021

Výkonný riaditeľ Hondy Masaši Jamamoto potvrdil, že budúcoročná pohonná jednotka určená pre tímy Red Bull Racing a AlphaTauri bude konštrukčne rovnaká, ako tá súčasná. Obe zoskupenia sa však môžu tešiť na niekoľko vylepšení týkajúcich sa zvýšenia výkonu.

Honda ešte v októbri minulého roku oznámila, že po skončení tejto sezóny opustí Formulu 1. Red Bull však zároveň potvrdil, že motory z tejto dielne bude nasadzovať až do konca roku 2024. Medzitým horúčkovito pracuje na vybudovaní spoločnosti Red Bull Powertrains, ktorá sa snaží angažovať mnoho zaujímavých posíl. Vďaka zmrazeniu vývoja motorov v Red Bulle získali dosť času k dobru.

„Budúcoročný motor bude založený na tom tohtoročnom, ktorý bol v porovnaní s minuloročným pomerne nový,“ vysvetlil Jamamoto v rozhovore pre RacingNews365.com. „Budeme sa musieť postarať o to, aby zapasoval k novým pravidlám pre budúci rok. V zásade však bude rovnaký.“

„Všeobecne pôjde o poslednú homologizáciu (pred zmrazením), takže z hľadiska výkonnostných vylepšení robíme maximum. Po technickej stránke budeme aj naďalej ponúkať maximálnu možnú podporu, aby boli oba tímy konkurencieschopné. Po marketingovej stránke bude podpora už minimálna.“

S tým, ako je na tom súčasná pohonná jednotka Hondy, je Jamamoto v každom prípade spokojný: „Z hľadiska spoľahlivosti a výkonu sme takmer vyrovnaní Mercedesu.“

Keď je to všetko takéto ružové, prečo Honda vlastne odchádza? „Chceme sa koncentrovať na uhlíkovú neutrálnosť a rovnako aj na elektrinu. A čo vzdialenejšia budúcnosť? Od tohto apríla máme nového výkonného riaditeľa, ktorý možno bude o niečom uvažovať, ale v tejto chvíli k tomu nevieme povedať v podstate nič.“

„Hlavne tu ide o to, že našich najlepších inžinierov aktuálne využívame v F1, a to preto, aby sme stiahli stratu na Mercedes. Chceme ich však využívať na elektrifikáciu a aj na pomoc s našim projektom týkajúcim sa uhlíkovej neutrálnosti,“ dodal Masaši Jamamoto.

Súvisiace články