Latifi o treste za modré vlajky: Pierrovi som chcel pomôcť | Magazín F1 - F1online.sk

Latifi o treste za modré vlajky: Pierrovi som chcel pomôcť

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Williams Racing

Obaja piloti Williamsu už v Monaku ukázali, že z modrých vlajok si nič nerobia. Vtedy sa aj trestom vyhli, čo sa však Nicholasovi Latifimu o dva týždne v Azerbajdžane vypomstilo. Kanaďan dostal päťsekundovú penalizáciu, hoci tentoraz to myslel dobre.

Nicholasovi Latifimu zničila preteky už penalizácia po štarte. Komisári si všimli, že jeden z mechanikov sa dotýkal monopostu po zaznení zvukového tónu, ktorý signalizuje, že do štartu zahrievacieho kola zostáva posledných pätnásť sekúnd. Trest 10-sekúnd STOP/GO Latifiho posunul dozadu.

To však nebol posledný prehrešok, ktorého sa Williams dopustil. Na konci 42. kola už komisárom došla trpezlivosť a Nicholasa Latifiho potrestali za ignorovanie modrých vlajok. “Nicholasovi Latifimu boli viackrát odmávané modré vlajky. Modré svetelné panely sa mu medzi zákrutou 7 a cieľovou čiarou zobrazili dvanásťkrát pred tým, než ho Pierre Gasly mohol predbehnúť,” vysvetlili penalizáciu komisári.

Medzinárodný športový kódex prikazuje jazdcom poslúchnuť modré vlajky čím skôr a umožniť rýchlejšiemu monopostu dostať sa dopredu “pri prvej príležitosti”. Mohli by sme argumentovať, že Alex Albon a Nicholas Latifi toto pravidlo nedodržali ani v Monaku…

Tentoraz mal však Nicholas Latifi dobré úmysly, vysvetľoval po pretekoch. “Ten trest za modré vlajky… Rozumiem, že to z pohľadu maršalských sektorov trvalo azda dlhšie, kým som ho pustil. Ale potom som sa bavil s Pierrom a povedal som mu, čo som mal za lubom. A on súhlasil s tým, čo som spravil.”

“V podstate som mu chcel dať DRS. Keby som ho pustil o pár zákrut skôr, nemal by žiadne DRS. V podstate by ho za to potrestal Hamilton, ktorý sa naňho doťahoval aj v turbulentnom vzduchu,” predostrel svoj pohľad na vec. “Tak som si povedal, dobre, dovoľte mi dať mu aspoň DRS a tým znegovať celú tú stratu, ktorá vznikla, keď som ho držal za sebou. A on súhlasil, povedal mi, že som urobil správnu vec.”

Táto päťsekundová penalizácia len kozmeticky upravila výsledky Veľkej ceny Azerbajdžanu; Kanaďan aj tak stratil na najbližšieho súpera Micka Schumachera takmer celú minútu. Najviac ho môže mrzieť porušenie predštartovej procedúry, keďže šlo o absolútne zbytočnú chybu tímu.

“Je to škoda, že ten trest všetko vymazal ešte skôr, než sme začali. Mám pocit, že by sa k tomu malo pristupovať trochu benevolentnejšie a s ohľadom na daný priestupok, keďže ma len zatlačili dozadu a s ničím na aute sa nemanipulovalo,” povzdychol si Latifi. “Bolo náročné byť tak ďaleko od balíka, ocitnúť sa v tom cykle modrých vlajok, keď ma už veľmi skoro začali lídri predbiehať. Nakoniec z toho boli veľmi dlhé a veľmi osamotené preteky.”