VC Azerbajdžanu: Red Bull má double, fanúšikovia Ferrari depresiu | Magazín F1 - F1online.sk

VC Azerbajdžanu: Red Bull má double, fanúšikovia Ferrari depresiu

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Red Bull Racing

Veľká cena Azerbajdžanu napokon nepriniesla veľkú bitku medzi Ferrari a Red Bullom, akú sme čakali. Červení býci vyhrali poľahky a s veľkým prehľadom, keďže ich úhlavní nepriatelia ani nedošli do cieľa. Obaja piloti Scuderie vypadli. Verstappena s Pérezom na pódiu doplnil George Russell.

Ferrari dnes nevyšlo takmer nič. Sergio Pérez sa vďaka skvelému štartu dostal pred Charlesa Leclerca hneď v prvej zákrute a na čele odjazdil aj úvodný stint. Z Monačanovho pohľadu však ešte nič nebolo stratené. Keď z pretekov odstúpil Carlos Sainz, vyvolal tým fázu VSC, ktorú Leclerc na rozdiel od Red Bullu využil na výhodnú zastávku v boxoch.

Pilot Ferrari začal súperov sťahovať a po ich pitstopoch sa vrátil na čelo. Vtom to však prišlo: Technika Ferrari opäť zlyhala. Na cieľovej rovinke sa Leclercovi začalo z auta dymiť a ten bol nútený zamieriť do boxov. Inžinieri na boxovom múriku Ferrari vrátane Mattiu Binotta mohli opustiť svoje stanoviská a začať sa baliť. Rovnako tak tifosi pred televíznymi obrazovkami.

Red Bully vpredu sa poďakovali za tento darček. Rýchlejší Max Verstappen medzitým predbehol svojho kolegu, ktorý dostal pokyn, aby s Verstappenom nebojoval. Vo zvyšku pretekov už dopredu nikoho nepustili, veď nik na to ani nemal nárok. George Russell na tretej priečke dorazil do cieľa s 25-sekundovou stratou.

Pozíciu druhého najlepšieho tímu tak obsadili Mercedesy. George Russell jazdil s veľkým prehľadom, Lewis Hamilton aj cez bolesť. Sedemnásobný majster sveta sa už počas pretekov sťažoval na bolesti chrbta a neskôr z monopostu vystupoval veľmi pomaly a opatrne. Vydržať počas celých 51 kôl poskakovanie, ktoré podľa inžinierov Mercedesu spôsobuje vertikálne preťaženie až 6 G, si zaslúži uznanie.

Skvelé tempo dnes mala AlphaTauri. Pierre Gasly dlho jazdil medzi pilotmi Mercedesu, no v závere sa nemohol rýchlostne vyrovnať Lewisovi Hamiltonovi na novších pneumatikách. Krátko predtým, ako ho Mercedes predbehol, ho inžinier upokojil, že piate miesto je vynikajúci výsledok.

Júki Cunoda mohol finišovať hneď za ním, avšak počas pretekov sa mu rozlomila vrchná klapka zadného krídla. Riaditeľstvo pretekov mu ukázalo čierno-oranžovú vlajku. Japonec teda musel zamieriť do boxov a opustiť ich smel len v prípade, keby sa mechanikom podarilo zadné krídlo opraviť. Na to im poslúžila lepiaca páska, no časová strata už bola priveľká, aby sa Cunoda mohol vrátiť na body. Nepomohlo mu ani to, že používanie DRS mal od tohto momentu zakázané.

Šiesty skončil Sebastian Vettel. Nemec dnes predviedol niekoľko predbiehacích manévrov aj jednu chybu v tretej zákrute. Keď predbiehal Estebana Ocona, nedobrzdil a vyšiel až do výbehovej zóny. Razom prišiel o pozície v prospech Ocona, Hamiltona aj Cunodu, no nakoniec sa z toho dostal.

Na body sa prepracovali aj obaja piloti Alpinu a McLarenu. Papájové monoposty sa v nedeľu pokúsili strategicky využívať tímovú réžiu na to, aby v prvej časti pretekov ochránili Landa Norrisa na mäkších pneumatikách. V druhej časti sa Norris pýtal pred kolegu, aby sa pokúsil o útok na Fernanda Alonsa, no to mu napokon stajňa zamietla. Fernando Alonso si siedme miesto udržal.

V dnešných pretekoch sme zaznamenali až päť vypadnutí. O štyri sa postarali technické problémy monopostov s pohonnými jednotkami Ferrari, nuž a k nim sa pridal pár kôl pred koncom Lance Stroll. Inžinier mu prikázal odstaviť monopost pre vibrácie, ktoré zaznamenali na dátach, no nevedeli presne odhaliť ich pôvod.

Bod za najrýchlejšie kolo si pripísal Sergio Pérez.

Image

LIVE

Live sa skončil