logo F1online.sk

Leclerc bol podľa Ruedu na ceste za „pohodlným víťazstvom“

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 6. 2022

Veľká cena Azerbajdžanu dopadla pre Ferrari absolútnou katastrofou a stratou hromady bodov. Víkend v Baku je tak ďalším víkendom premárnených príležitostí zo strany Scuderie. Po dvojitom vypadnutí v dôsledku porúch sa Ferrari musí odraziť k lepším výsledkom. Podľa hlavného stratéga tímu Iñakiho Ruedu na to auto majú.

Ferrari svojim fanúšikom poodhalilo, aký bol ich „bojový plán“ pred štartom nedeľných pretekov. Ako by to nakoniec dopadlo sa však už nikdy nedozvieme.

„Poďme sa pozrieť na Carlosove preteky. Ten bol posledný v skupinke rýchlych monopostov a chceli sme s ním skúsiť niečo odlišné. Ak by monoposty vpredu zastavili skôr, Carlos by svoj stint natiahol. Ak by ostatní svoj stint natiahli, Carlos by prišiel do boxov skôr,“ vysvetľuje stratégiu Ferrari v priebehu Veľkej ceny Azerbajdžanu hlavný stratég Ferrari Iñaki Rueda v debrífingu tímu.

„Kvôli tomu v úvodných kolách veľmi šetril svoje pneumatiky a videli ste, ako sa prepadáva dozadu. Toto všetko však bolo súčasťou plánu, ktorého cieľom malo byť sa v závere dotiahnuť a útočiť na Verstappena a Péreza v boji o prvé či druhé miesto.“

„V šiestom a siedmom kole na to Carlos začal tlačiť a začínal sa doťahovať na vedúcu skupinu, ale bohužiaľ, vo ôsmom kole utrpel hydraulickú poruchu a preteky sa preňho skončili,“ dodal Rueda.

Ten sa následne podelil aj o to, aké plány mala Scuderia s Charlesom Leclercom, ktorý využil odstúpenie svojho tímového kolegu a možno aj drobné zaváhanie Red Bullu. Počas fázy virtuálneho safety caru totiž Ferrari prezulo pneumatiky, s ktorými mal Charles dôjsť až do cieľa. Bohužiaľ, jeho preteky neboli omnoho dlhšie než tie Sainzove.

„Charlesove preteky boli odlišné. Bojoval na čele s Pérezom a Verstappena mal hneď za svojím zadným krídlom. Tomu sa podarilo dostať do DRS dosahu za Charlesom. Toto je niečo, na čom sme v poslednom období pracovali, pretože s takýmto drobným rozostupom na Red Bull rozhodujú o víťazstvách alebo prehrách predbehnutia s využitím DRS,“ hovorí Rueda.

„Do Baku sme priviezli odlišné zadné krídlo a pracovali na našej stratégii. Keď Carlos odstúpil, uvedomili sme si, že s vysokou pravdepodobnosťou dôjde k aktivácii virtuálneho safety caru. Pripravili sme sa teda na zastávku v boxoch v prípade, že sa tak stane.“

„Toto bolo pre naše preteky rozhodujúce. Prečo? Pretože s pit stopom pod VSC stratíte o asi tak desať sekúnd menej než za normálnych okolností. Vďaka tomu mohol Charles svoju jedinú zastávku absolvovať s omnoho menšou časovou stratou než oba Red Bully,“ dodal španielsky inžinier.

Ale stačilo by to? Veď sme sami videli, aké kvalitné bolo pretekové tempo partičky z Milton Keynes, zvlášť Maxa Verstappena, ktorý nechal svojho tímového kolegu ďaleko za sebou.

„Po skončení fázy virtuálneho safety caru v deviatom kole mal Charles dôjsť do cieľa na týchto tvrdých pneumatikách. Red Bull sa pokúšal ísť čo najdlhšie na stredne tvrdých gumách, ale strácali veľa času, mediumky dosť degradovali. Bohužiaľ, po jedenástich kolách na tvrdých pneumatikách utrpel Charles poruchu pohonnej jednotky a preteky sa pre nás skončili predčasne.“

„Naše simulácie naznačujú, že keby nedošlo k ďalšiemu virtuálnemu safety caru, Charles by preteky pred Verstappenom pohodlne vyhral,“ prehlásil Rueda.

„Z Baku sme sa vrátili sklamaní. Víkend však priniesol aj pozitíva. Máme veľmi silné auto a ako v kvalifikácii, tak v pretekoch sme schopní bojovať za každých okolností. Spoľahlivosť je našou slabinou, sme si toho vedomí a smerom do budúcna to vyriešime,“ dodal hlavný stratég a športový riaditeľ Ferrari.

Súvisiace články