Mercedes priznal vlastnú chybu, nastavenia vraj inžinieri hnali príliš ďaleko
Pre Mercedes nebola posledná veľká cena práve príjemnou skúsenosťou. Napriek solídnemu umiestneniu na treťom a štvrtom mieste opúšťal tím Baku s horkou pachuťou a niektorí jeho členovia aj s boľavým chrbtom. Hlavný stratég tímu James Vowles teraz poodhalil detaily víkendu v Azerbajdžane z pohľadu stajne z Brackley.
Lewis Hamilton sa kvôli poskakovaniu a nemalým bolestiam chrbta po pretekoch ledva vyštveral von z kokpitu. Jeho šéf Toto Wolff následne pred novinármi vyjadril pochybnosť, či sedemnásobný šampión bude vôbec schopný v Kanade nastúpiť. To však následne Lewis cez sociálne siete zmietol zo stola. Potvrdil to aj Vowles.
„S potešením môžem povedať, že Lewis bol dnes ráno tu v továrni,“ povedal v tradičnom debrífingu Mercedesu po Veľkej cene Azerbajdžanu James Vowles. „Strávil som s ním pár hodín a je v poriadku. V Kanade bude späť v aute.“
„Je to elitný športovec, ktorý bude tlačiť vlastné hranice i limity auta a presne to piloti Formuly 1 aj robia,“ dodal.
Na druhej strane, Vowles priznal, že Mercedes dostal svojho pilota pod príliš veľkú záťaž experimentálnym nastavením. „Náš balík i našich jazdcov sme tlačili príliš ďaleko. Čelili značnému nepohodliu a to už skrátka nesmieme zopakovať,“ povedal Vowles.
Počas samotných pretekov zaznela aj trochu zvláštna vysielačka zo strany Hamiltona, ktorý svojmu tímu povedal, že jeho sedačka vychladla. To bolo veľmi podivuhodné, pretože teplota asfaltu bola v tom čase viac ako 45 stupňov Celzia.
„Lewisa som sa pýtal, čo sa tam stalo. V aute sa v skutočnosti nič nezmenilo, ale vyzerá to tak, že po všetkom tom búšení mu znecitlivel chrbát a tento chlad bol toho dôsledkom. V aute v skutočnosti nič nechladlo, bola to len reakcia na množstvo pretrvávajúcej bolesti v priebehu pretekov,“ povedal Vowles.