logo F1online.sk

Druhý tréning: Najrýchlejší Charles Leclerc s novým zadným krídlom, Pérez druhý

Charles Leclerc
© LAT Images/Pirelli
Milan Kubala
Milan Kubala10. 6. 2022

Líder z prvého tréningu Sergio Pérez sa v druhej polovici piatkového programu musel uskromniť s druhým miestom. Počas pretekových simulácií ho totiž predbehol Charles Leclerc na Ferrari, ktoré konečne predstavilo aj nové zadné krídlo. Monačan bol v konečnom zúčtovaní o 0,248 sekundy rýchlejší ako najbližší súper.

Scuderia mala pripravené špeciálne krídlo na nízky prítlak už v Miami, avšak vtedy sa vedenie tímu rozhodlo zareagovať na špecifický povrch zotrvaním pri overenej klasike. Premiéry sa tak dočkalo až teraz a prvé dojmy ukazujú, že plní svoj účel na jednotku. Z pohľadu maximálok sa Ferrari posunulo smerom nahor. Charles Leclerc bol však aj naďalej veľmi rýchly v úvodných a technickejších dvoch sektoroch, v tom prvom dokonca najrýchlejší zo všetkých.

Veľmi dobré časy zajazdil na mäkkých gumách a najlepší bol aj na stredne tvrdých, hoci z pohľadu rýchlosti na mediumkách treba pripomenúť, že mu výrazne pomohla jazda v zákryte. Porovnanie jeho kôl naznačuje, že jazda v zákryte prinesie jazdcovi výhodu 0,4 až 0,5 sekundy. O to pozoruhodnejšie je Verstappenovo kolo na stredne tvrdej zmesi, keďže Holanďan počas neho stratil len 0,030 sekundy a bez zákrytu.

Max Verstappen napokon skončil tretí za Sergiom Pérezom a pred Fernandom Alonsom. Alpine s miniatúrnym krídlom kraľuje záverečnému sektoru aj rebríčku maximálnych rýchlostí. Esteban Ocon sa taktiež prebojoval do prvej desiatky, keď na Alonsa stratil štyri desatiny.

Piate miesto patrí Carlosovi Sainzovi, no sekundová strata nie je reálnym obrazom jeho rýchlosti. Španiel totiž odjazdil svoje kolo na mediumkách. Keď sa rozhodol vrhnúť na kvalifikačnú simuláciu, v prvých dvoch sektoroch zrejme prepálil tempo a v šestnástej zákrute prebrzdil. V tom čase fialový druhý sektor sa tak neodrazil vo výsledkoch.

Charles Leclerc v závere tréningu preľakol fanúšikov a najmä inžinierov, keď sa spýtal, či má problémy s motorom. Inžinier odvetil, že z pohľadu boxového múrika je všetko v poriadku a môže pokračovať.

Šiesty skončil Pierre Gasly a ôsmy Júki Cunoda. AlphaTauri aj naďalej príjemne prekvapuje, keď nadviazala na slušné tempo z prvého tréningu. Dvojicu bielo-modrých monopostov rozdelil George Russell na Mercedese.

Strieborné šípy opäť poskakujú, čo síce platí o všetkých monopostoch, no Mercedes na to zrejme dopláca viac. George Russell a Lewis Hamilton ani na mäkkej zmesi nedokázali zajazdiť lepší čas ako Ferrari a Red Bully na mediumkách. Rýchlosť tímu z Brackley najlepšie zhrnulo rozčarovanie Lewisa Hamiltona z úvodnej polovice tréningu, keď mu inžinier oznámil, že stráca 2,3 sekundy na čelo. “2,3 sekundy?! Čo dopekla…?”

Prvú desiatku uzavrel Lando Norris, na ktorého tentoraz Daniel Ricciardo stratil len tri desatiny. Môže za to fakt, že McLaren v úvodnom tréningu porovnával nový balík predstavený v Barcelone s tým starým, pričom s tým starším jazdil práve Austrálčan.

Aj počas týchto 60 minút sme videli nespočetné množstvo prebrzdení, výjazdov mimo trať a žltých vlajok, Alex Albon dokonca trafil bariéru v osemnástej zákrute, keď sa nepozeral na trať, ale prepínal tlačidlá na volante. Sobotu istotne poznačia podobné momenty a viacerí piloti budú po kvalifikácii lamentovať nad tým, že žlté vlajky im zničili kolo.

https://pbs.twimg.com/media/FU5ml5vXEAAzf0f?format=jpg&name=medium