logo F1online.sk

Andretti: Toto Wolff sa k nám správa veľmi neúctivo a povýšenecky

Mario Andretti
© Twitter/Scuderia Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 6. 2022

Michael Andretti pokračuje vo svojom projekte, ktorého vyvrcholením by mal byť zisk miesta na štartovom rošte a premiéra na prvej veľkej cene sezóny 2024. Naráža však na odhodlanú opozíciu, na ktorej čele stoja šéfovia Red Bullu a Mercedesu. Práve Tota Wolffa podrobil otec Michaela Andrettiho, majster sveta z roku 1978 Mario Andretti, veľkej kritike.

Šéf Mercedesu sa skrátka bojí o peniaze svojho tímu, inak sa to povedať nedá. Jedinou hrozbou pre Mercedes zo strany Andretti Autosport je rozdelenie prize money, keďže po ich vstupe by sa peniaze nedelili medzi desať, ale jedenásť tímov.

„Všetky tímy v posledných rokoch investovali značné sumy. Ak nám nový účastník dokáže priniesť viac než nás bude stáť, potom by sme si mali sadnúť a hovoriť o tom,“ povedal pred časom Wolff.

Šéf Mercedesu v sebe pri týchto slovách nezaprie biznismena. Bolo by pochopiteľnejšie, keby sa takto vyjadrovali chudobnejšie tímy ako Haas alebo Alfa Romeo, ktorých existencia závisí od peňazí z prize money. Možno trochu paradoxne sú však najhlasnejšími kritikmi vstupu Andrettiho Mercedes a Red Bull. Tie v ostatnom období vykazujú nemalé zisky a taký Red Bull dostáva len od dvoch najväčších sponzorov viac peňazí, než môže minúť podľa pravidiel o rozpočtovom strope.

Iste, ani Andrettiovci nečakali, že ich budú všetci vítať s otvorenou náručou, ale podľa majstra sveta z roku 1978 zašli niektoré vyjadrenia priďaleko.

„Toto Wolff otvorene hovorí o našej dôveryhodnosti. Predo mnou sa však vyjadruje odlišným spôsobom,“ povedal Mario Andretti v rozhovore pre Auto Motor und Sport.

„Považujem jeho kritiku za veľmi neúctivú, pretože my pôsobíme v motoristickom športe omnoho dlhšie než on. Rešpektujem jeho úspechy, ale to nie je dôvod, aby sa na nás pozeral povýšenecky,“ dodal Andretti.

Úsilie jeho syna pokračuje a možno je to márna snaha. Projekt Andretti Autosport podporuje len zanedbateľné percento tímov, Liberty Media je voči nemu taktiež zdržanlivá a akú-takú podporu mu vyjadril len prezident FIA Mohamed bin Sulajem.

„FIA k nám bola veľmi otvorená a potvrdila, že podmienky spĺňame. Čakáme na sumu, ktorú bude treba vyplatiť ostatným tímom, aby nám umožnili vstup,“ povedal Andretti s nádejou.

Ako sme uviedli, Liberty Media a Stefano Domenicali sa k projektu „amerického sna“ vyjadrujú chladne. Podľa bývalého pilota je to aj dôsledok politiky amerických majiteľov vysielacích práv. Tí podľa jeho vyjadrení udelili príliš veľké slovo samotným tímom a dali im značný podiel na kontrole, čo by sa za čias Bernieho Ecclestonea nestalo.

„Vieme, že ide o sumu v hodnote okolo 200 miliónov dolárov. Teraz šípim, že asi od nás chcú viac, ale stále čakáme na ich odpoveď. Podľa mňa toto už hraničí s úžerou,“ rozčuľuje sa Mario.

„S Berniem by to bolo o inom, Liberty Media skrátka dala tímom príliš veľké slovo,“ dodal Andretti.

Môžeme si o bývalom šéfovi Formuly 1 myslieť čokoľvek, ale jednu vec si na ňom cenili všetci. Ak si Bernie na niečo podal ruku, tak to platilo. V Concordskej dohode sa uvádza, že poplatok za vstup činí 200 miliónov dolárov, no teraz to vyzerá, že tímy chcú a aj budú požadovať omnoho viac.

„Tiež sa nás pýtajú, ako chceme byť konkurencieschopní. Odpovedám: ‚To nie je váš problém!‘ Veď ani nepoznajú naše prípravy. Vôbec nepotrebujeme najímať nových ľudí, pretože máme dosť skúsených zamestnancov s potrebnými znalosťami,“ hovorí Andretti.

„Pokiaľ ide o finančnú stránku, máme dôveryhodných partnerov, ktorí si uvedomujú veľkosť tohto projektu. Plánovali sme to. Zaslúžime si viac rešpektu,“ dodal Mario.

Súvisiace články